Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 600 ggr
Klaaraa
0

Få ungar med liten kanin

Hejsan! Jag har en fråga:) Jag har en dvv som är ovanligt liten, men absolut inte underviktig. Jag är osäker på vad hon väger just nu men kan väga henne imorgon:) Hon är snart ett år. Jag och min familj brukar få ungar en gång om året med kaninerna, som en liten hobbyuppfödning. Kan Ella (som hon heter) få ungar eller är hon för liten? Vill absolut inte få ungar med henne om det är dåligt för henne;)

Irmelinis
1

Om hon är frisk, välmotionerad och pigg så borde det inte vara några problem. Och det är viktigt att veta att hennes släktingar är friska, ifall hennes storlek  beror på någon sorts missbildning. 🙂

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

CorneliaAndersson
1

Som #1 säger,
kolla upp stammen (om ni inte redan känner till den) och se så det inte finns några defekter!
Och som sagt då, kolla så hon själv är frisk och sådär, så bör det inte vara några problem!

Sedan att hon är mindre i storlek är väll inga direkta konstigheter, jag menar, korta kvinnor kan ju få barn 🙂

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Peak303
0

Är det en renrasig dvv och inte minilop? För minilopen har dvärggen och är därför mycket mindre!

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

farvendal
0

Jag tänkte också på att det kanske är en minilop. Dessa har dvärggen, personligen inget jag skulle avla på.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

CorneliaAndersson
0

Oj!
Det glömde jag skriva..

Men som #3 och #4 säger så kan det vara minilop!
Hehe, glömde helt bort den biten! :)

Finns några här i Sverige som föder upp rasen, i alla fall en. :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus