Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1052 ggr
Evelinajj
0

Kanin beter sig konstigt

Hej! 

Min ena kanin har varit väldig trött dom 2 senaste dagarna och igår så var hon relativt pigg och hon åt ganska bra och hoppade upp på deras hus och så.

men idag så har hon inte ätit så mycket hö alls utan hon har bitit lite på pinnar och så fick hon pellets av mig för hon åt inte hö. jag har nu tagit ut henne under kvällen så hon får springa i mitt rum men hon sitter bara i buren och dricker vatten och rör sig knappt.

jag har lagt hö ute på mitt golv sen har jag i en hö hållare och i en höboll och jag har bytt till färsk hö.

När hon var hos veterinären för ungefär 4 veckor sedan så fick hon medicin mot kvalster och vi klippte hennes tand för den hade blivit spetsig.

hon fick även sin andra behandling mot kvalster igår.

vad kan det bero på???

Smultrondraken70
1

Magproblem? eller tänderna igen som spökar?

Sanjolina
0

Hur har det gått i natt? Om kaninen inte äter kan du ge critical care som stödmatning som brukar funka.

[AnimeV4]
0

Du kan inte ersätta hö med pellets, för då kommer hon absolut inte att äta höet utan bara ta det godaste! Står magen helt stilla? Bajsar hon? Är hon svullen? För att få igång magen behöver den fibrer (Critical Care om hon inte äter hö) och eventuellt hjälp med lite Minifom (mot gaser, om hon har gas i buken) eller paraffinolja för att smörja tarmen. När en kanin eller gnagare inte äter är det allvarligt!

Hur mår hon idag?