Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1645 ggr
Kajsamush
0

Hyra/låna kanin?

Vet inte vilken grupp detta hör hemma för jag är ny på forumet, så rätta gärna om det blivit fel. 

Men hejsan hallå! 
Jag har haft kanin för ett par år sen och nu  har gått i kanintankar en period igen och det går fram och tillbaka, mestadels är det för att jag har några katter hemma som inte träffat kaniner tidigare som  gör att jag tvekat annars hade det inte varit någon tvekan egentligen om saken då jag hittat några fina uppfödare som jag är intresserad av att ställa mig på kö hos när jag bestämt mig. 
Tror ni det skulle vara bra att exempelvis då hyra en kanin? Var gör man detta i skåne/smålands trakterna?  / har aldrig gjort det eller vet någon som gör de men har läst att man kan göra det för att prova på och läst att man då ex kan köpa loss kaninen om man vill det som jag läst mig fram till lite (?) 
Är det ett bra sätt att prova? 
Blir inte dessa hyr kaniner stressade av att  hoppa från hem till hem eller är det många som ofta behåller "hyrkaniner" ? 
Så lånar seriösa uppfödare ut sina kaniner eller hyr ut sina kaniner? 
Finns de uppfödare som kanske gör så att man kan köpa kaninen och om det inte funkar så kan de ta tillbaka kaninen ( även om detta skulle vara absolut det sista man vill )

Tacksam för svar och tankar . . . . . .

Well.. 
Stranger things have happened

Katniss
0

Kaninuthyrning i Malmö http://lillatockarp.weebly.com/uthyrning.html Eller behöver det vara längre norrut?

R.I.P. Anton 💔

Smultrondraken70
0

En av våra kaniner började som hyrkanin hos oss (Molly) och tanken var att vi skulle lämna tillbaka henne efter sommaren, men vi blev så förtjusta i henne så vi fick behålla henne för uppfödaren:) hon kommer från en uppfödare utanför Kalmar. Den uppfödaren sa att det sällan kom tillbaka några hyrkaniner, eftersom de flesta enligt henne valde att behålla kaninen. Jag tyckte att det var bra att hyra först:) och hon som vi hyrde av uppfattade jag absolut som en seriös uppfödare. Ett annat alternativ är ju också att ta hand om en kanin som saknar ett hem. Vi har förutom vår "hyrkanin" också en omplacerings kanin som vi adopterat från Djurens Chans ( en pojk som heter Kasper ).