Flytta in kaninen nu?
Hej! Jag behöver lite hjälp! Jag har en kanin som har bott ute i hela sitt liv och nu är det så att jag inte har så lätt att komma ut till henne pga skada… Och undarar om jag kan kan flytta in henne nu? Det är ungefär 5+ ute och hon bor i som en lada så det är lite varmare där än ute… Jag skulle kunna ha ett rum där jag har som Max 17 grader där hon skulle kunna vara vara, skulle de funka?
Ja, det ska nog gå! Det är tvärtom som är dåligt. :)
Alltså om man flyttar ut en innekanin.
Okej… Har hört att de kan få värmeslag och att de inte kan svettas 😁 Men jag ska prova att flytta in henne då
var försiktig och håll koll bara :). Dessutom kommer du ju inte kunna ta ut kaninen sen när du haft den inne ett tag. Då kommer du behöva vänta till sommaren
Jag är tveksam och lämnar över frågan vidare.
#2 Med tanke på att nyfödda kaninungar klarar sig utmärkt ute i minusgrader sålänge det finns bra med halm och mammans päls tror jag snarare att utekanin --> innekanin är värst.
Ja altså det är inte hälsosamt på något sätt att ta in en utekanin mitt i vintern. Men på tanke på det milda värdet nu så borde det gå, bara man håller koll. Att göra tvärtom är värre eftersom att innekaniner inte har någon form av vinterpäls så de kommer frysa ihjäl.
#5 Hmm okej, då har jag förstått fel. :P
Måste bara fråga också om det finns några tecken på att de får tex värmeslag eller att de inte klarar av värmen inomhus?
Men om du har möjlighet kan du vänta tills det blir lite varmare ute. Och sen får du se hur det går! :) Bara kaninen inte mår dåligt.
#8 Om den andas snabbt och häftigt och öronen är riktigt varma är det tecken på att den är för varm. Skakar kaninen till och med kan det vara värmeslag.
~ Be sure to taste your words before you spit them out ~