En annorlunda kanin

När jag första gången träffade min kanin var han rädd och så osäker men man kunde se att han skulle spela tuff. För alla er som inte har en kanin som ni uppfostrat från början och en kanin som haft det svårt så läs detta.
Hur man får kontakt med en rädd kanin:
Det jag började med var att ta hand om honom. Han ville inte att jag skulle ta upp honom och ta då inte upp din kanin om du märker det. Du kanske vill men det räcker med att börja klappa den lite. Den första övningen jag gjorde var att jag la mig i en hästbox med halm och en morot. Sen låg jag där helt stilla utan att titta på min kanin. Efter ett tag började han nosa på mig, till sist hoppade han över mig. Jag märkte att han tyckte att det var spännande men ändå läskigt. Sen satte jag honom i buren igen. Det viktigaste är att man har tålamod, och tar det lugnt.
Till sist
Till sist började han komma fram till mig och det slutade lycklilgt!

Vad bra att du lyckades få honom att känna sig trygg :)
Roligt att läsa! Vad skönt att det gick så bra och slutade lyckligt :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag vet! Nu är han min lilla älskling:)

Kul!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Vad kul :)
- Mvh Emma
Vad roligt :):)
Min kanin som dog för 1 år sen var typ så, han ville inte att man skulle ta i han eller hålla i han. Fick stora riv sår av han ,har ärr kvar än. Men efter 1 -2 år kämpande så vart han jätte tam , Han ville bara vara i enns famn ;)
Vad roligt att det slutade bra :)
vad bra att det slutade bra (eller vad man nu ska skriva^^) :P

Tack alla sötisar:)