Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 2006 ggr
Zvintos
1

(S) Tillfälligt hem till dvärgvädur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Denna underbara herre heter Zvintos Benjamin och han är en white zobel blå dvärgvädur på snart 3 år (född 120526). Han är uppfödd av mig och är en otroligt underbar herre, okomplicerad och kelsjuk! Den som äger honom kan av vissa orsaker inte ha honom kvar och det smärtar mig otroligt att jag inte har möjlighet att ha honom här hos mig (allergisk mot hö, så inne går ej och på balkongen går inte heller pga vissa orsaker).  Därför söker jag någon som kan ha hand om honom åtminstone fram till sommaren, då mina studier är avklarade och vi eventuellt kommer flytta härifrån.

Benjamin (och så även jag själv) finns i Kumla, så det är en fördel om du som kan ta hand om honom finns inom länet. Även i Dalarna går jättebra, då det är dit vi hoppas kunna flytta tillbaka till. Jag betalar såklart köpet av honom och även bur om det behövs!

Han är för övrigt inte kastrerad och kommer inte bli heller, då jag vill använda honom i framtida Avel.

Intresserade får gärna höra av sig via PM, eller till min mail (zvintos@live.se).

missan´s
0

Synd att jag bor så långt ifrån…

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

[hattifnatten]
0

Bor nog för långt bort, hade gärna haft honom annars!   Väldigt fin!

Love Lejonhuvadekaniner
0

Skickat PM:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

William86
0

Jag skulle gärna ha honom men bor i Skåne. Lite för lång sträcka bara.

:(

Hoppas det löser sig! :)

crystalguurl
0

Bor i Örebro, men tror inte jag får ha en till kanin för mina föräldrar, men jag kan ju alltid fråga! :) Inne kanin va?

Zvintos
0

#5: Just nu bor han i en bod/ett kaninstall.

Däremot så kommer vi att prova att ha honom här hemma och se hur pass min allergi blir. Fungerar det inte så kommer han leta tillfälligt hem, annars blir han kvar här. 🙂

Zvintos
0

Allting går bra med allergin, men jag får nog inse att han inte trivs lika bra här i lägenhet. Här finns inte samma möjlighet till att få skutta runt och äta gräs större delen av dagen, så som han haft tidigare. Så jag överväger om han ska få flytta permanent, om rätt hem dyker upp. Tilläggas ska att jag är extra noga med vart han hamnar och att det blir ett hem där han får stanna resten av livet.

Zvintos
0