Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 253 ggr
[Zoie]
0

Gnagaren Zoie XD

Zoie hon gnagar på buren och det blir inte speciellt fint . Jag ger henne kvistar varje dag men hon gnagar som bara den :S Idag när jag kom hem från skolan hade hon gnagat på väggen . Vad ska jag göra så hon slutar gnaga på buren ?

Chippers
0

Fri tillgång till massa hö? Bra att hon får grenar. Kanske testa med lite knäckebröd då och då..? Annars vet jag inte. Kanske ge henne lite roliga saker så att det inte blir för trist i buren? (som t.ex godisboll, lägga in hö i höboll, köpa något rör/bro till henne eller ny hylla/hus?) Sen att hon får springa av sig varje dag.. hon kanske gnager för att hon har tråkigt..?

pandabjorn
0

nä du jag vet inte, min kanin gnager också på vägarna ibland. du kanske kan spraya sånt där spray som man har til katter och hundar för att dom inte ska tuga på möbler

[Zoie]
0

#1 Jag har en höboll i buren och en leksak hon brukar vara på nedre våningen och hon brukar får vara ute i rast Hage eller koppel

senna
0

Sådanna är ronja och mira också, men det stör inte mig. De får hö och grenar och sånt, men ja, de föredrar buren. x)

ciss
0

Ge mer hö. Ge massa kvistar också.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Zoie]
0

Tack för alla svar :D

KvirrZ
0

pröva att lägga in en "stock" eller ja, en stor gren för henne att gnaga på :)

- Mvh Emma