Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1536 ggr
[fin_kanin]
0

Hur håller ni era kaniner?

Hej! Min kanin är rätt så sprattlet när man håller honom, inte vid själva lyftet upp utan sen. Flera gånger har jag råkat tappa honom (det har gått bra). MEN tänk den dagen han blir allvarligt skadat! :( Frågan alltså; Hur håller ni era kaniner? PS. Går inte att hålla honom på rygg då får han PANIIIIK! Hoppas ni vill svara på frågan!

Fridaaaa
1

På rygg ska man inte lägga kaniner

Ha kaninen mot kroppen, en hand över ryggen & en under benen/rumpan

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aloe.Vera
1

jag håller mina kaniner en hand under magen så frambenen är framför handen, och en hand under rumpan, och nära kroppen,för att kaninerna inte ska bli rädda.

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

BaltizSimbaLukas
2

Jag brukar hålla dem med en arm; jag liksom klämmer fast kroppen med armen så att de "sitter" i armbågen (på insidan av armen) (inte hårt) och har handen under magen/precis bakom frambenen eller så håller jag dem så att de står på ena armen/handen och den andra handen är under magen/bakom frambenen. 

Mina kaniner är inte så kinkiga med hur man bär dem, men det känns som att de gillar det så.

Om du vill bära som #2: först sätter du en hand under magen, sedan en under rumpan och håll kaninens rygg mot kroppen, då känns det säkrast för dem. Om man bär så här så är det ganska svårt för kaninen att sprattla sig loss (men beror ju på hur hårt man håller) .

#1: gör likadant som ovan, fast sedan vänder du på kaninen och har den med magen mot dig, och så flyttar du handen under magen till ryggen. Vissa kaniner gillar inte att sitta så för att de hellre vill se vart de ska.

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Fridaaaa
0

#3 Är så jag menar med att ha kaninen mot kroppen = benen och magen mot ens kropp :)

BaltizSimbaLukas
0

#4 Jag vet 😉 Ville bara säga till TS hur man gjorde.

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Rmk02
0

Varför ska man inte ha kaninen på rygg?

Fridaaaa
0

[fin_kanin]
0

Tack så jättemycket för svaren!

farvendal
0