Min kanin kissar rött
Min kanin har under två dagar kissat rött och jag trodde först att de var blod efter att mina två kaniner bråkat. Men jag har insett nu att det är rött kiss. Jag har ringt veterinär och de säger att det kan vara Urinvägsinfektion. De sa också att symtomen var hängig och inte vill äta. Men Nicki är pigg och äter precis som vanligt. Jag har läst att det kan vara att de ätit ex morötter och kisset färgats. Hon har ätit morötter. Vet att det finns tusen olika trådar om detta men vill verkligen vara på den säkra sidan. Jag vill självklart att hon mår bra men vill inte åka in i onödan för Nicki är jättekänslig för nya platser och att åka bil osv… Tänkte att det är smidigast för oss båda om vi stannar hemma. Men absolut inte om hon är sjuk! Vad tror ni?
Har du någon bild på det färgade kisset?
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Jag tror du kan vara lugn, det ser inte ut som blod:)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Okej tack tänkte väl det men ville verkligen vara på den säkra sidan! Så tack :)
några av mina hanar kissar också rött så du behöver nog inte va orolig…
Det var jättebra i några dagar och min kanin är jättepigg. Men inatt har hon kissat rött igen, massor. Hon har inte ätit några morötter eller likande…blir nervös nu
tror nog de är OK (:
#6 Om gult eller "vanligt" kiss har varit några timmar så brukar de byta färg :)
Dricker hon ordentligt?
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Du behöver nog inte vara orolig. Se till att hon dricker. Återkom om det inte ändrar sig, eller ring veterinären igen. Det kanske finns möjlighet att de kan göra hembesök?
http://nouw.com/smattochgott
Välkommen! <3
Min hankanin kissar också rött ibland. Särskilt om han ätit morötter. Tror inte det är någon fara om kaninen verkar pigg och som vanligt :)