Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 406 ggr
[mangaa]
0

Ni som går i skolan

Hei , jag undrar bara .. ni som går i skolan hur gör ni det me era kaniner , med mating och byter vatten och sånt . Jag själv börjar ju skolan på måndag och går från halv 9 till 2 varje dag .. fast åker buss klockan 8 och är hemma halv 3 . Jag tänker ge Trampe mat innan jag åker i skolan också byter jag ut hans vatten när jag kommer hem också får han typ lite mer mat då , som grönsaker eller sånt . Va tycker ni om det , kan jag göra så ? :)

twinnie
0

För mig tar det max 5 minuter att fylla på mat, hö och byta vattem ^^

Taci
0

När jag gick i skolan gav jag pellets på morgonen, o kollade så hon hade hö. När jag kom hem bytte jag vatten o gav grönsaker.

[mangaa]
0

#2 , som jag tänker göra :)

KajsaM
0

Jag ger mat, nytt hö, grönsaker och vatten på morgonen och samma på kvällen. Dock byter jag inte vatten i flaskan 2 grr/dag.

[Niike]
0

När sommarlovet slutar tills slutet av hösten får kaninerna sin mat på kvällen. Sen får de mat både morgon och kväll. Från slutet av vintern/början av våren tills sommarlovet börjar får de maten på kvällen.

Det är för att kaninerna klarar sig egentligen på att få mat endast 1 gång om dagen. Men på vintern ska våra får ha hö på morgonen så då får kaninerna samtidigt när någon ändå är ute. Och på sommarlovet har jag lite mer tid på morgonen, och ska ska de ju ut i rasthage/utebur då.

Vemsan
0

Jag kommer att fylla på pellets och hö samt byta vatten på morgonen innan jag sticker till skolan/när jag har vaknat och försöka ha henne utanför buren i minst 30 min. Första tiden som jag har Kittiwake kanske jag sticker hem på lunchrasten och kollar till henne och försöker lära känna henne bättre, och lika dant dom dagarna jag sticker till stallet efter skolan och gör mina skötaruppgifter så kommer jag nog åka hem på lunchen till henne :) Efter att jag har kommit hem ifrån skolan/stallet kommer jag att ha henne ute ur buren och motionera henne i minst en timme(samtidigt som jag pluggar)! På kvällen kommer jag att fylla på pellets, fylla på hö och byta vatten, precis som på morgonen! Varje kväll kommer hon också att få lite grönsaker!

Hälsningar Vemsan

myriis
0

Hum.. Jag börjar typ åtta varje dag och slutar tre, tidigast dåra.. Lär åka vid 07.30 på morronen och komma hem runt fyra. Jag ger helt enkelt kaninerna frukost på morgonen, och sen när jag kommer hem får dem skutta i Hage, och så gosar jag ju med dem. Tror inte jag får så mkt problem med att hinna, då allt jag i princip gör är att äta, sova, sitta vid datorn, skola och pyssla med kaninerna ;P

Stravaganza
0

Jag börjar skolan vid åtta och slutar vid 3-4 tiden i princip varje dag. Går upp vid halv sju och ger mat och vatten och sådant till Yuki, sen så åker jag vid sju.

Sen när jag kommer hem får den gå ut och sådant.

Ellen95
0

Jag ger mina kaniner mat och vatten. Det brukar typ ta 15 min är lite seg. Sen när jag kommer hem från skolan cirka kvart i tre ger jag dom nytt vatten.

sputtnick_plexus
0

Jag går i skolan från 08.15 till 14.30

På morgonen när jag stiger upp, ca klockan sju, gör jag mej klar till skolan. Sen när jag ska fara, går jag ut lite tidigare och ger dom mat & vatten och klappar dom. Tar inte mer än fem minuter.

Stravaganza
0

Jag börjar klockan åtta varje dag. Jag vaknar halv sju, men då blir det stressigt. Om man vaknar vid sex tiden kan man ta det lite lugnt, men det är så inte så roligt att stiga upp så tidigt, särskilt inte med tanke på att det är så kallt och mörkt nu för tiden.

Men i alla fall så går jag ut med Yuki lite, låter honom sträcka på benen och skutta omkring. Efter en stund får han gå in i sin bur igen då, och så fyller jag på med matförrådet och ger honom vatten och eventuellt en godbit. Sedan går jag.

Tina-A
0

Tycker det låter som ett bra sätt mangaa, så gör någ de flesta :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

pandabjorn
0

jag ger pellets på morgonen och hö vatten och grönsaker på kvällen

Sandra-
0

Ger pellets och hö varje morgon, byter vatten och ger grönsaker på eftermiddagen, sen lite pellets igen innan jag går och lägger mig. :)

[Zoie]
0

Ger pellets och hö  , byter vatten och får frukt /grönsak på morgonen . På efter middagen efter jag kommer gen från skolan ger jag henne lite hö och på kvällen ger jag henne pellets / Frukt / Grönsak och hö :D