Vad väger era kaniner?
Av ren nyfikenhet undrar jag vad era kaniner väger (hittade inte någon liknande tråd). 🙂 Skicka gärna med en bild på kaninen och skriv:
-vikt
-ras
-ålder
På bilden är min Sirius, han är 7 månader gammal, satinpälsad dvärgvädur och är pytteliten! Väger endast 0.9 kg. Han behöver nog mer mat.
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
På bilden är min Ellie, som precis nyligen haft en kull och nu väger alldeles för mycket (fast det visste jag när jag köpte henne). 2,5 kg stod det på vågen idag, hon är normalpälsad dvärgvädur och snart 2 år gammal. Hon får bara hö och lite kål, samt massor med spring.
www.alrunans.weebly.com/
Prim - satinpälsad dvärgvädur 1,5 år och väger 1,5 kg. Också en väldigt liten dam, fastän hon äter som en häst.
www.alrunans.weebly.com/
Hur mycket ska en 4årig dvärgvädurshanne väga? Min väger 2,3 kg. Är det lagomt?
Dolly väger 1,2 just nu men vi håller på att försöka mata henne mer. (1 år, satinpälsad dvv) Zingo väger 1,5 :) (2,5 år och hermelin/lejon)
Zingo ;D
#4 Beror lite på hans storlek och om han är av kraftig typ. Men runt 2 - 2,2 kg står det i standarden, så han verkar ju rätt lagom 🙂
På min hona som väger 2,5 syns det tydligt (foto ovan) att det är typ ett halvt kilo för mycket för henne. Så det beror på hur din kanin ser ut.
www.alrunans.weebly.com/
Sally, 10 månader
Normalpälsad dvv
1,7 kg (hon är miss perfect 😃 )
www.alrunans.weebly.com/
#8 Ja syns det inte och känns det inte att han är tjock, så är det nog ingen fara. Han har säkert muskler! 👍
www.alrunans.weebly.com/
Luna, dvärgvädur 1,5 år, född 140624.
Vikt strax under 1,8 kg (1,6kg vid fototillfället veckan innan kastrering)
Hakpåsen, som troligtvis är ärftlig, är kvar men hon har lagom hull annars.
Vi får se om det blir någon ändring på vikten när de bor lösa i lägenheten om några veckor.
Kaninerna Benjie och Luna
Tumblr - ☆ - Instagram
Vikt: 5,3 kg
Ras: Belgisk jätte
Ålder: 10 månader
Alvin väger alldeles för lite egentligen, trots väldigt stora och vackra föräldrar, men det beror troligtvis på de sjukdomar han kämpat mot. Han har ju trots allt lååångt kvar att växa innan han är vuxen. 
Medarbetare på Jättekanin.
Nejko: Dvärgvädur, 1,5 år 1,8 kg ungefär. Lollo: Lejonkorsning, 2,5 år, runt 2 kg innan kastrering, har dock inte vägt henne efter det, haha. Imse: Lejonkorsning, 2,5, år 2,5 kg:)
Messi väger ca 1,7 kg, snart 10 månader gammal. Dvärgvädur hane
De andra vet jag inte, inte vägt på länge men runt 1,8-2 kg :) Dvärgvädur hona och lejonkorsning
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#17 Åh där är någon jag inte sett förut! Hej sötnosen! ❤️
www.alrunans.weebly.com/
#22 Gud vilken fin bild!
www.alrunans.weebly.com/
#23 Tack så mycket! :)
~ Be sure to taste your words before you spit them out ~
#22 Ärligt talat tycker jag att det ser ut som att h*n tänker: "JAJA matte jag ställer mig väl upp för din skull DÅ" 😂
"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag
Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !
Ha det gött, igelkött!
#26 Haha jag vet, på en annan bild hade han ändat sitt ansiktsuttryck så han såg jättesur ut :'D
~ Be sure to taste your words before you spit them out ~
Vilka fina ninisar ni har, hörrin!😊 Längtar så tills jag får hem min lilla Lovis, som än så länge bara är planerad och förhoppningsvis finns med i en kull nu till våren.🙂
Channel, hermelinkanin, 7 månader 0,8 kg.