Ni med ute kaniner
Ni som ha ute kaniner, när skolan har börjat , hur hör ni då? Då måste ju vattnet ha fryst för länge sedan nä ni kommer hem igen!? Klarar kaninerna sig? Ger ni lite varmare vatten från början eller kallt direkt? Jag vill gärna veta! Med vänlig hälsning Frys-undraren😀
Oj: Hur GÖR ni då skulle det stå….😁😁
Ger nytt precis innan jag ska till skolan och ger nytt när jag kommer hem från skolan. Vattnet hinner ju frysa under natten också så :)
~ Be sure to taste your words before you spit them out ~
Det viktiga är att dom får dricka sig otörstig minst två gånger per dag. Så dricker dom mycket då dom får så kan det vara värt med två skålar tex.
Många människor dricker ju inte heller hela tiden (även om vissa gör det av olika anledningar).
(jag går ju inte i skola men jag svarar ändå *rebel*)
l'm back
När jag är i skolan så får jag gå på rasterna och ge dem vatten :)
Med vänlig hälsning Emilia 
Innehavare av Norths Hoppkaniner

Jag ger innan och efter skolan. Om jag kommer hem sent nån dag kan jag be min lillasyster ge dem vatten. Visst hinner vattnet frysa, men jag ger dem alltid nytt vatten precis när jag kommer, sedan fixar jag hö, ev pellets och kel, och sedan fyller jag på vatten igen det sista jag gör innan jag går. Det fungerar bra 🙂
Ger förresten ljummet vatten. Inte varmt, men inte iskallt heller.
Har el-driven vattenflska på vintern, den klarar att hålla vattnet varmt upptill -20 C :)
Jag har ju turen att kunna ta med kaninerna till skolan så kan gå och byta under lunchen. Men dem som inte kan göra det blir det som på natten, ge precis innan man går och när man kommer tillbaka från skolan (samt en gång till innan du går och lägger dig om du frågar mig). Då har dem fått dricka sig otörstiga tre gånger på en dag, vilket dem kan klara sig på.
#6 Dock är det inte pipan som fryser? Så spelar ju ingen roll om vattnet är ofryst om pipan är, då får dem ju ändå inget vatten? Eller värmer den pipan lite smått också så den inte fryser utan att bränna kaninen?
#6 Jag har den här http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/vattenflaskor/vinter-vattenflaska-tal--20-grader-330ml-1123.html . Den har ingen pip, utan som en skål med värme i botten :) Hatar flaskor med pip, så svårt att få vatten! ;)
#8 Den verkar faktiskt bra sålänge man har uttag nära och kaninsäkrar sladden. Kanske ska investera i en sådan till nästa vinter (dem åker tillbaka till skolan i helgen och där finns det inget uttag nära)
Byter morgon och kväll :) Ev en extra gång innan läggdags :) Finns inte mycket mer att göra.
Hade velat ha värmeplatta men måste komma på ide hur de inte ska komma åt sladden xD
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.