Vilka färger kan det bli?
Är grön när det gäller kaninavel och skulle gärna vilja ha lite hjälp med färger.
Avlar med lejonhuvade dvärgvädurar, och vill inte ha endast en färg, utan gärna blandat (jag vet, man ska inte det, men jag gillar variation).
Undrar tex. vad det kan bli för färger i denna kombination:
Viltblå (M:?, F:?)
x
G/S japantecknad (M: Troligen siames av något slag, F: g/s japantecknad)

kan ju bli vad som hälst, eller? :P
Säger som Mimmi, kan väl bli vad som helst xD

Och, precis som jag kommit fram till. Funderar på att prova kombinationen och se vad det blir.

Bara du inte experimenterar endast för att se vilka färger det blir, utan verkligen planerar aveln och tar hand om blivande ungar sedan och hittar nya hem till dem. Och ser till att föräldrarna är friska, och inte varit aggressiva i tonåren eller har bettfel i släkten

Har du mer info om g/s japanens släkt? Det är ju svårt att säga eftersom den viltblåa's släkte är okänt, men man kan ju se mycket lättare då.

Jag har tyvärr ingen mer info om den japantecknade..
Självklart är jag noga med vad jag gör, jag vill ha friska, snälla kaniner. Alla kaniner har korrekta bett, och ett trevligt temperament. Har dem inte används dem inte i aveln.
I år tog jag endast två kullar, men kanske skulle jag tagit två till med tanke på hur många köpare jag hade. Men eftersom jag är noga, och hellre tänker kvalitet än kvantitet, så blev det bara två.

Men om du inte har släktträd kan du ju inte veta om det itne finns bettfel i släkten? Har själv haft en bettfelskanin vars föräldrar hade superfina bett. Men längre bak i släkten fanns mormorsmormor som hade tångbett.

De är ju svårt att förutspå färger. Man lär se tillbaka mer i leden för de. Sen finns de ju vissa färger som dominerar.
Viltgrå och ev. svart. Kan ju bli andra färger också, beroende på vad dom bär på.