Kastrerad hona + hane?
Hej gott folk och god fortsättning!
Nu när det är lov spenderar man ju extratid med kaninen och inser hur ensam han blir när man har skola i vanliga fall. Har tänkt länge på att skaffa en kompis till honom men det är först nu som jag verkligen börjat hitta.
En sak som jag har sett är att kastrerade hanar brukar funka med honor, kastrerade samt okastrerade. Min hane är dock inte kastrerad ännu, vill helst att han ska växa på sig innan han ska opereras.
Men har hittat en väldigt trevlig hona som är kastrerad, undrar då om en okastrerad hane kan vara med en kastrerad hona, eller kommer han att vara på henne hela tiden?
Antagligen så kommer hanen klättra på honan hela tidn ;)
Med vänlig hälsning Emilia 
Innehavare av Norths Hoppkaniner

Troligtvis kommer han vara på henne hela tiden, så rekommenderas inte
Hur gammal är hanen?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Okej då vet jag det, hanen är runt sju månader
Hanen borde kastreras, annars så kommer han nog att vara på henne hela tiden! =)
/Med vänlig hälsning Evelina
#3 Då kan du kastrera honom nu :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Risken är nog stor att han ändå kommer bli kär i honan lite då och då, när lusten faller på 😉 det är inte så snällt mot henne. Det beror ju lite på individen, man kan ju alltid prova om du har dem under uppsikt, men bara för att det går bra i tio dagar så kanske han stressar ihjäl henne den elfte dagen. Man vet ju aldrig när han får lust, liksom.
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening