Vägrar bli rumsren
Hej på er!
Trivs jättebra med min lilla dvärgvädur! Han kommer till mig när jag ropar på honom, han gillar att gosa och är jättesnäll. Har haft honom i ca 2 månader. Men han vägrar välja ett hörn i buren utan bajsar och kissar överallt. Ett annat bekymmer jag har är att när han hoppar upp självmant i mitt knä kissar han och bajsar på mig vilket han inte gör med någon annan i familjen. När jag tar upp honom sker inte detta dock, så jag undrar om ni vet vad orsaken till detta kan vara samt om ni vet någon lösning på problemet!
Tack på förhand ! :)
Jag har ingen lösning på problemet, vill bara berätta om vår kanin. Han kissade och bajsade i hela buren, men när han var ute så gick han på en kattlåda som fanns i rummet. Redan när han var 8 veckor så lyfte jag dit honom så fort han kissa o bajsa när han var ute. Det dröjde inte länge innan han fattade det där med kattlåda.
Ibland kunde han kissa på någon av oss, men det var bara en protest mot något han blev sur över. Kan man inte prata så människan förstår, så får man ju visa det på annat sätt.
Det enda jag kan tänka mej är att den på så sätt talar om att den älskar dej så mycket och vill ha ännu mer uppmärksamhet än den får. Som sagt, jag bara tror.
Riktigt bra detdär med kattlåda! Det ska jag allt försöka mig på! Vad hade du i lådan ? Kattsand ?
Tack så mycket för tipset ska tänka på detta ! :)
Toalätt kattströ. En och annan bit kan nog åka ner i magen, vältuggat eftersom det är en kanin men det är inget farligt. Min kanin blev 8 år. Han var frisk och mådde bra tills han blev gammal. Hoppas det går bra för er. Kram
Tror han markerar revir på dig:) Han betraktar dig som sin❤️
Vår kaninkille pissade på sin husse. Det var nog för att tala om att han älskade honom.
Mina två hanar har båda blivit rumsrena efter kastrering. Innan dess pissade de på allt som luktade gott 😃
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Tack ska ni ha för tipsen, då är det väl bara bra att han tycker om mig! Synd att han måste visa det på det sättet😂
Där tog du upp något bra. Kastrering om du inte ska avla, är en bra sak.
Inte bara för kissandets skull, utan även för att minska stressen som kaninkillar
kan känna omedvetet , det här att göra kaninungar.