Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 376 ggr
devilsdaughter
0

Råd!! Ta in eller inte?

Hej!

Jag har en hona som fick en stor kull kaninungar ganska sent på hösten. Hon hade svårt att hämta sig från detta. Hullet är hyfsat ok nu men pälsen är fortfarande inte fin. Nu är det ju riktigt kallt ute och jag ser på henne att minusgraderna tar på henne. Särskilt på morgonen efter en kall natt. Hon har en ordentlig bur som ska tåla vintern men det är ju ändock kallt. Hon har ordentligt med bomaterial osv såklart. Hennes päls ser tunn ut så jag tror inte att hon satt ngn vidare vinterpäls.

Frågan är nu, jag har tyvärr ingen möjlighet att sätta henne någonstans där det är lagom temperatur, det är antingen inne eller ute. Och inne har vi det ganska varmt.  Blir det alldeles tokigt att ta in henne nu när hon är van vid kalla temperaturer? Som sagt så är ju inte pälsen vidare tjock på henne..

Hon är inte sjuk eller så, hon äter jättebra osv men sen "tärd" ut.

Vad tror ni? Ta in eller låta vara ute?

emiliasundstrom
0

Du kan inte ta in henne ifall hon varit ute, tyvärr.

Hänvisar till denna artikel om varför.

http://kaninmagazinet.se/2014/may/varfor-utekaniner-inte-ska-tas-in-om-vintern.html

Blomma Med vänlig hälsning Emilia Blomma

Innehavare av Norths Hoppkaniner 

Regnbåge

Kaninernasbästa
0

Det är kanske inte jättestarkt att ta in henne men du kanske har tillgång till förråd, lekstuga osv. Som kanske är lite varmare men inte tokvarmt:)