Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1204 ggr
LillaSigne
0

(K) Söker kanin kompis

Jag letar kompis till min kanin, kastrerad Hane eller Hona?. Helst rumsren men inget krav.  Ålder är av mindre betydelse, men situationen är lite speciell. 

Jag vill helst inte behöva köpa en kanin för att ha den i separat bur jätte länge och sen inse att de inte går ihop. Utan vill kunna bonda dem direkt. Alltså vill jag antingen kunna åka till personen med min kanin och sätta ihop dem där för o se om dem funkar ihop eller att personen kommer över med sin kanin för ihopsättning och tar med sig kaninen tillbaka hem om det inte funkar.  Kom gärna med förslag om ni har nån annan strategi som kan fungera!

Ska jag åka till personen måste det gå att åka dit kommunalt från uppsala/tierp. Jag bor i Tierp.

Min kanin bor inne i en hage/inhängnad + bur så hon alltid har plats att röra sig på.

Storip
0

Hyr kanin först för senare eventuellt köp? :)

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

LillaSigne
0

Vill inte hyra kanin om den senare inte kommer gå ihop med min, vill prova ha dem ihop innan jag köper. Hyr jag kan jag ju få samma resultat som om jag köper en.

emms
3

Det är inte ofta kaninerna blir sams på en gång. Det kan krävas lite tålamod att få ihop dom så att dom trivs. Läs lite trådar här om ihopsättning så kanske du får en uppfattning om hur det brukar gå till. Det är inte så lätt som att bara sätta dom i varandras bur och tro att det ska fungera för det kommer det troligen inte göra.

Kaniner har ofta väldigt starkt revirtänkande och tycker inte alls om när det kommer in en okänd kanin in i deras revir. :)

Emma

LillaSigne
0

Jag har satt ihop flertalet kaniner förut så jag är medveten om det :) Mina ihopsättningar har tagit nån vecka som max, och då var det väldigt lugna vid första mötet så jag tror personligen att första mötet kan säga mycket om hur deras bonding kommer att se ut.

LillaSigne
0

Har också satt ihop kaniner som sedan visade sig att inte fungera, jag vet att kaniner kan funka trots om de ryker ihop lite vid första mötet med tid, men somsagt vill jag helst inte behöva ha kanin i seperat bur under någon längre period. :)

Adirfen
0

Irmelinis skrev en väldigt bra tråd där hon bondade sina honor. Hett tips?!

Irmelinis
0

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Pauliine
0

Har en hona du kan få :) dock okastrerad..

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

gickan87
0

Har en kastrerad hane på ca 6 år som behöver en kompis. Innekanin. Bor dessutom 20 min från Tierp om du är intresserad kan du få testa med honom :)

Japantecknad lejonhuvad dvärgvädur är han :)

Jättesnäll, kommer gärna fram och hälsar. Sitter gärna i knät :)

Han är gratis för rätt hem.

MVH Erika :)