Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1257 ggr
fsigge
0

Måste sälja kaninen

Är så fruktansvärt ledsen just nu. För cirka en månad sedan började pappa säga att han får astma och besvär med lungorna och liknande av kaninen. Han är ju allergisk mot pälsdjur och det är därför vi har kaninen utomhus. Jag har vart slarvig med att inte byta kläder när jag vart hos kaninen och liknande så då för 1 månad sedan sa han att han kände av det. Jag har blivit mer och mer noga med att inte ens ta in "kaninkläderna". Har tillochmed skorna utomhus om jag eventuellt trampar i kaninrbajs eller kiss och sedan släpar in det. Min pappa kom till mig och sa " Skriv en blocketannons och skicka till mig sen". När han gick bara jag bröt ihop. Kommer aldrig kunna tänka mig ett liv utan min kära kanin. Då skrev jag en blocketannons, väldigt oseriös, alltså att kaninen är Väldigt aggressiv och att den säljs för 1 miljon. När jag då skickade den annonsen till honom blev han rasande och skrev en egen där kanin och tillbehör skänkes. Jag vet att ni inte kan hjälpa migi detta läge. Ville bara skriva av mig lite..

Frida

Lorinta
0

Jag skulle inte tro att det är kaninen som orsakar det om du är så noga och kaninen är utomhus? Om det är kaninen så borde han inte vara så brysk, utan prata med dig och förklara och vara snäll anser jag. Det är ju ändå en vän det handlar om, hur länge har du haft kaninen? Sen kan man inte heller vara allergisk mot "pälsdjur" som grupp, alla olika djur framkallar olika allergier.

CamillaS
0

Åh, hoppas din pappa tar sitt förnuft till fånga och att ni kan hitta en lösning tillsammans som fungerar för er båda. Det är hemskt att behöva sälja sin kanin mot sin vilja. 😕

farvendal
0

Hur vet han att det är kaninen han reagerar på? Låter ju som att du är väldigt noggrann med att inte dra in kaninhår osv.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

fsigge
0

#1 har haft olika kaniner ändå sedan jag var 5. Denna kanin har jag haft i cirka 7 månader. #3 jo, jag har funderat på om det är damm och liknande. Vi har tagit bort en matta (han har slängt iväg den) för att han trodde först att det var mattan som orsakade allergin.

Frida

Scorpio97
2

Har du någon kompis eller släkting som skulle kunna ta kaninen någon vecka?
Det verkar ju inte vara helt säkert att han är allergisk mot just kaninen, och då är det ju inte så roligt om du tvingas sälja den, och så var det inte ens den som var anledningen till allergin. Men om det skulle visa sig att han fortfarande känner av allergin fast kaninen har varit hos någon annan ett tag (vet inte riktigt hur länge allergi kan synas efter att det man är allergisk mot är borta?) så kanske du får behålla kaninen (:
Sen kan det såklart visa sig att det var kaninen han var allergisk mot, men då har man ju i alla fall försökt.

//Jessie

JennyME
3

OT men vad är det för föräldraskap?? Hade aldrig gjort så mot mina barn (7 & 12 år), fy! Hoppas han tar sig samman & tänker på dina känslor samt att en kanin inte bara bör skänkas bort alls, alla djur har värde! Tycker synd om dig.. Vet int vart du bor men hade gärna ställt upp & tagit hand om din kanin i all välvilja <3

Adirfen
0

Hoppas din pappa tänker om och pratar med dig. Ni borde prata och komma fram till en gemensam lösning. Försök prata med honom en gång då han och du är på bra humör. Skänka kaninen ska man inte göra i vilket fall som helst. Det borde han förstå. Lycka till :)

fsigge
8

#6 Blir lite ledsen när du skriver så. Jag gillar mina föräldrar i övrigt. Tycker också att han betedde sig väldigt fel, men du känner ju inte min familj och bakgrund. Pappa har nu tagit bort annonsen , kastat och ersatt mattan i hallen som jag släpat in hår, bajs och kiss på med stövlarna och gett mig en andra chans. Hoppas det löser sig nu.

Frida

Adirfen
0

#8 Vad bra! Lycka till nu :)

MissanTissan
1

Hade min pappa sagt att jag skulle skriva en Blocket annons så hade jag skrivit en om honom. >:(

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Frosstis
0

Hoppas det går bra❤️

fsigge
1

#10 haha Jaa. " Jobbig pappa bortskänkes" #11 taack <33

Frida

missan´s
0

Åh då håller jag tummarna för dig och kaninen och hoppas att du får behålla din kära ninis ❤️

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

MissanTissan
0

#12 Absolut, och det vet båda mina föräldrar. Fast det hade varit konstigt om dom reagerade på pälsen när jag inte bor hemma och dom har egna husdjur :')

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus