Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 578 ggr
Usagi_
0

Kaniner ensamma i 2 dagar?

Hej! Nästa helg ska vi åka till Danmark och sova på hotell en natt. Vi hade tänkt åka till Skåne på fredag kväll (och sova hos mina släktingar), sen på lördag morgon åker vi till Danmark. Vi kommer förmodligen hem till kaninerna igen på söndag eftermiddag, eventuellt på kvällen. Så min fråga är, kan kaninerna vara ensamma så länge? Vi kan ju åka på lördag morgon men det blir inte alls smidigt.

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Fridaaaa
3

Nej! De måste ha tillsyn minst 1 gång per dag . Så skaffa kaninvakt till lördagen :)
Bor de ute måste vattnet bytas minst 2 ggr/dag.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aloe.Vera
1

varför skulle det inte gå Frida?.. det är inte precis en vecka.. två dagar borde dem klara av , men kanske inte mer än så..

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

batmanthebun
2

Rätt säker det är lag på att kaniner ska kollas till åtminstånde en gång per dag

Fridaaaa
3

#2 Olagligt. Plus att OM något händer så går det för lång tid kanske innan de kan få hjälp.

Usagi_
2

Ok! Tack för svaren. Antingen fixar jag kaninvakt eller så åker vi på lördagen (vilket jag antar går bra?), jag prioriterar ju mina kaniner först. :)

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Fridaaaa
0

#5 Nja egentligen inte, då det inte får gå mer än 24 timmar mellan tillsynen. 
Så kaninvakt är det bästa.

Storip
0

När jag åkte till Tyskland på fredag morgon, kollade kaninerna då morgon , var borta över natten, och kom hem lördag kväll. Det funkade, inget att rekommendera dock… Grannarna fanns i närheten om något skulle hänt. Men kaninvakt är det bästa! :)

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home