Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 418 ggr
Dotti_
0

GJORDE JAG RÄTT ?`

Våran stora ute bur har som ett litet hål i taket ungefär, Skulle laga det i dag efter skolan, Men igår kväll när jag skulle komma in med lnytt hö och mat så såg jag till min förskräkt att en katt satt inte hos Linus, och det värsta var att katten jagade honom, Jag sprang allt jag kunnde in till linus, Men när jag kom in så håll katten i honom, Jag tänkte Nej nu är de kört ! Men när jag tog tag i kattens nacke skin så släppte den,! Jag tog då tag i nackskinet och slängde ut den ur buret, Men katten kom fram mot buret igen, så jag jagade katten en bit, Linus fick ett litet sår på ryggen, men det var ingen fara sa vetrinärerna. Gjorde jag rätt att slänga i väg katten ? Eller skulle jag ta det försiktigare ? Men jag tänkte inte på nått annat än Linus då :?

Kännde att jag ville skriva av mej detta och få svar :S

L8sson
0

man gör så när de gäller om någonting man tycker om ;)

jag skulle gjort samma sak, så jag e inte förvånad att du gjorde de

Dotti_
0

Okej bra :)

MarHai
0

Skulle också ha gjort samma sak.
Har gjort en liknande sak, fast med en hund.
Den var lös, och sprang in på våran gård. Hade en kanin ute i en Hage då, och han satte igång att jaga kaninen direkt. Jag sprang dit och tog tag i nackskinnet, började springa med den ut mot vägen, sen släppte jag och sparkade hunden ibak. Då sprang han hem.
Nu kommer säkert många tycka att jag är en djurplågare, men försök att se er själva i den situationen. En stor hund schäfer/rottis anfaller eran älskade kanin.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

paaulina
0

jag skulle ha gjort samma sak!

flisan93
0

jag skulle ha gjort samma sak…! När det handlar om någon som står en nära så blir det så, man kan inte hejda sig. Jag tycker inte att det var något fel. Om katten inte gjorde sig illa eller något sånt så är det ingen fara! Man ska säga till på skarpen och det tar inte ont för katten att man tar i nackskinnet:) Hoppas att såret snart är läkt:)

ciss
0

Skulle ha gjort samma sak i ren panik.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Zoie]
0

Skulle också gjort samma sak och varit livrädd :S

Ellen95
0

Skulle ha gjort samma sak!

Dotti_
0

Katten blöde ju allafall inte. Och jag fick ju värdens panik, Ska till vetrinären i morrn med min hund Hugo, Han ska vaxineras och då ska jag hämta ut nån salva jag ska smörja varje kväll i ca 1-2 veckor till :)

SaraB
0

Skulle också gjort så i rädsla. Iofs har jag innekaniner och ingen katt/hund m.m, men men… ;O

Dotti_
0

Min hund Hugo älskar kaniner, Han pysslar om dem, han ligger i sin korg med kaninerna och slickar och tvättar dem :D Haha !"

KvirrZ
0

Skulle gjort samma sak, katten tar iaf inte skada av det men kaninen kan dö.

- Mvh Emma

senna
0

Jag skulle ha gjort exakt likadant. Man tänker ju på de man älskar, och inte på om man skadar den som skadar dina älsklingar.

Så du gjorde helt rätt!

Lans
0

Skulle oxå gjort så.

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Dotti_
0

Tack :) Gud va bra att nu inte tkr att jag var "dum" mot katten,,

huldisen
0

Hade också gjort så , Och katten tog antagligen ingen skada , Eftersom att katt mammorna bär sina ungar i nack skinnet ;)

Dior_94
0

Skulle ha gjort samma sak,om du inte hade sagt till katten sådär kanske den skulle komma tillbaka om och om igen,bättre att säga till lite mer och katten tog ingen skada.så det är lugnt ;)

Dotti_
0

Okej.. Ne katten har inte varit här någe mer, Men nu har jag ett annant problem, 2 ekorrar brukar sitta inne i Linus bur och äta upp hans mat, Dom kommer in i ett "håll" som sätter i hop 2 burar, Och om man täker igen hålet så måste man sära på burarna. Och då måste man använda traktor och massa ! Dom är mkt stora burana som ni kanske förstår. Hur ska man få bort dem ? Jag kan ju inte låsa in Linus i "mat huset" :P Jag har jaggat bort dem massa gånger men dom kommer om och om igen. Vad ska jag göra ?

ciss
0

Du MÅSTE fixa hålet! Har forskat en del om ekorrar i skolan nyligen & de bär ofta på olika smittor som kan smitta andra djur (och vissa smittar även människor).

Dessutom, om kaninen kommer fram till ekorrarna & vill "skydda" sin mat så kan de bitas. Och de bits HÅRT.

www.frihetenskaniner.se

Dotti_
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag pratade nyss med pappa och han ska fixa det i morgon :D Så nu j*klar ska ekorrarna bort,!

ciss
0

Skönt!

www.frihetenskaniner.se

Romana_12
0

Det har hänt så med min kompis kanin oxå.. Och en hund jag passade.. Ja hade (hunden) lös i skogen och så sprang hon iväg.. Jag sprang efter henne och så såg jag att hon hade hoppat in i kaninens Hage.. Och kaninen va där i !! Ja greps av panik!! Så jag hoppade in i hagen och försökte ta hunden i halsbandet med de gick inte så ja slängde mig på henne… Då slutade hon jaga kaninen direkt..

Moonstrike
0

Du gjorde rätt! Katten tar ju ingen skada, och det är Din tomt ochDin kanin vi pratar om, så du gjorde helt rätt :)

Taci
0

Jag skulle gjort samma sak. Jag var hundvakt till min fasters hundar, två små hundar, japanska spetsar. Så flög en stor collie på en utav dom, och jag bara kastade mig emellan o slet en hund i vardera hand, gjorde säkerligen rätt ont på collien, eftersom jag slet värst i den :P Men det kunde gått illa. Jag fick ett djupt sår i handen å handleden, kunde inte röra handen på nån dag, å ett stort blåmärke å bitmärke på överarmen. Jävla hundfan alltså ^^ Ursäkta språket ;P

Dotti_
0

dom hade katten bor inte så långt i från oss och har tyvärr du katter, Så nu har den andra katt fan kommit hit ! Jag blev så JÄVLA  förbannad eftersom att jag pratat med dom och sakt att jag inte vill att dom ska ha katterna ute mellan kl 15:00 och 16:00 och dom sa att det inte var några som hälst problem, Eftersom att jag har kaninerna lösa mellan dom tiderna. Dom lovade att ringa eller höra av sej på nått sätt om dom inte kunnde he in katterna, så att jag inte häde ut kaninerna lös på tomten, Men tro på fan! när jag kom ut kl 15:09 så så sitter det andra katt fan brevid buren och latar !!! Tror ni att jag blev förbanad elr !? Så in i helvete !! Så jag rinde till dom och sa att katterna var ute, vet ni vad jag fick för svar !? OCH ?`SKA VI ALLTID PASSA ERA TIDER !? VÅRA KATTER MÅSTE VÄLL FÅ RÖRA SEJ MED !  jag blev så in ihelveta förbanad så jag fick till kaninburen med en hink vatten och kastade över katten som stack med ett skott ! Så då menar alltså grannen att deras katter ska få rastas hela dagen medans mina kaniner ska få sitta i sin bur hela dagen `? U

Ursäkta språket med jag blev bara SÅÅÅÅ förbanad !!

Sotis
0

Du gjorde helt rätt! Så skulle jag också ha gjort!

Dotti_
0

Hur kan man vara så grym ? Som att dom där jävla katterna är mkt mer värda än andras djur ?!