Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 676 ggr
Aligust
0

Innekaniner ute i snö?

Hej jag har en fråga angånge mina två lejonhuvudade innekaniner. Jag undrar om de kan gå ut i sin Hage nu när det är frost och snö på marken? Jag har hört att kaniner är känsliga mor temperaturväxlingar men har sett att många här skriver att de tar ut sina innekaniner? Så vad stämmer? Tacksam för svar!

[Nikita14]
0

Tycker det blir lite väl kallt om de ska gå ute i Hage i minusgrader när de är innekaniner. Jag låter i och för sig min innekanin vara ute ibland, även när det är kallt, men då är altandörren öppen, så hon kan skutta in igen när hon vill.

Peak303
0

Jag har själv en innekanin just nu som ska få komma ut i några minuter och få känna på snön. En liten stund skadar inte. :) Har gjort så flertalet år tidigare och aldrig ngn sjuk kanin pga det. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Aligust
0

Okej tack för era svar tänkte såklart bara en kort stund! Vill också att de ska få känna på snö, och sjävklart ska de få gå in om de vill!

ra-17
0

Brukar ta ut min innekanin ca 10 i sele även om det är minusgrader, fast bara då det är bra väder i övrigt (inte när det t ex är snöstorm).

Fridaaaa
0

Några min är ingen fara om det inte är för mycket minus :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Nikita14]
0

Ja en kort stund går säkert bra! Trodde först att du menade att de skulle vara ute i hagen en lite längre stund.

Aligust
0

Kul, ska testa om de gillar det! :)