Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2788 ggr
mari@backlunds.nu
0

Belgisk jättekanin

Hej! Vi har funderat ett bra tag på att ha en belgisk jätte frigående inomhus till största delen, och att få den så tam som en hund är ju så klart tanken. Vi har två barn på 3 och 1 år. Jag skulle gärna få lite snabbfakta och viktiga punkter om vad jag ska tänka på samt info om det finns uppfödare i närheten av Eskilstuna i Sörmland.

Storip
0

Kolla jättekanin.ifokus. Finns bra artiklar o fakta där :)

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

em.nord
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De äter mer och tar mer plats än en vanlig" kanin. Men frigående "hundkanin" är en bra beskrivning :D jag föder själv upp med min man men inte runt dig. (Släntens Belgiska Jättar på facebook. Även hemsida) Det är viktigt att välja uppfödare. En bra uppfödare. Det är många ledsna som skriver på Bj sidor att de blir lurade och fått bettfel och jättar som inte är jättar sen visar det sig utan har mindre raser i sig. Barnen är inga problem! Jättar är underbara barnkaniner. De kan inte bäras runt på men det gör vi inte med några kaniner här hemma. :) de gillar att gosa i knät och gå ut i sele osv. Mer rejäla. Ska kolla lite uppfödare åt dig eller tipsa om facebooksidan Belgisk Jätte. Bifogar en bild på min 1åring och vår ena avelshona. Har gosigare bilder men vill inte ha sonens face med ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

mari@backlunds.nu
0

Jag tar gärna emot tips? om uppfödare! Är så svårt att hitta. Ska kolla fb! Tack :)

em.nord
0

Kolla Tegelbrukets Kaniner på facebook. Hon finns nära dig om jag inte minns fel.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg