Hoppa ner från soffa/fåtölj själv
Min kanin är en dvärgvädur på snart 3 månader. Idag hoppade han upp på fotpallen till fåtöljen helt själv (poff så var han bara där uppe 😃). Valde att så småningom själv lyfta ner honom då jag är osäker på om han kan skada sig när han hoppar ner. Ska jag vara orolig eller inte från den höjden (ca 45-50cm)? Vill inte att han skadar sig, såklart.
Ledsen för felvänd bild…
Om han hoppar ner på en matta tror jag det är lugnt, om han däremot hoppar ner på det hala golvet så finns risk att han skadar sig.
Sätt en låda eller nåt där som han kan använda som trappa. (akta så han inte kissar i fåtöljen, det brukar vara vanligt 😉 )
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Tack för tipset #2 🙂 Det är matta åt ena hållet, men ett litet trappsteg vore inte dumt!
Haha jag minns när min kanin skulle försöka hoppa upp i min säng när han var liten. Jag filmade och han missade precis hahha han klarade sig så klart oskadd, men jag har skrattat många gånger åt det klippet, speciellt när det spelas i slow Motion ^^ Håller med #2 :)
Min kanin hoppar upp till oss i soffan hela tiden typ. Han hoppar ner utan problem och har aldrig skadat sig, men vi har en matta som ligger nedanför hela soffan. Bara golv nedanför soffan är inte att rekommendera, kaninen kan skada sig då. En matta kan vara bra, och passa som sagt så han inte kissar. 🙂