Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 1081 ggr
Leviosa
1

Någon mer som klickertränar sin kanin?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Blev precis klar med en film på min lilla Alma (och hunden Dezba då men hon hör inte riktigt hit ), gick in på iFokus och kom att tänka på om det finns fler där ute som klickertränar kaninen? :)

Elsaharr
0

Jag brukar också göra det med Zingo ibland! Han kan puss, stå, stå å gå, snurra och high five :) Ska nog börja med Dolly också :)

Zingo ;D

batmanthebun
0

Håller precis på att börja klickerträna min kanin. Hitills kan han stå, puss och kom. Dock så är han fortfarande lite för slarvig vid puss.

Moalinn
0

Har precis börjat med klickerträning på alla mina 6 kaniner men har kommit längst med hermelinen. En länk till ett litet filmklipp. :)

Snurra, puss, gå på bakbenen och springa i tunneln är det han kan än så länge.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Leviosa
0

#2 Åh, vad kul! Vi har inte kommit så långt ännu, vi kan bara snurra och stå än så länge, men hon lär sig något förbenat fort! helt galen har hon blivit här hemma, hon följer mig runt hela lägenheten stundvis hahha :)

Frosstis
0

Min kanin förstår klicken och kan snurra åt båda håll och efter lite repetition gå på två ben :) han är alltför ivrig att få godis så jag tappar tålamodet att lära honom något nytt.. men någon gång händer det väl :P

nikkifun
0

Jag har börjat klickerträna med Elton! Just nu kan han snurra, stå, kramas och tass och håller på att träna honom att komma. :)

gullenos
0

Vad använder ni för godis när ni klickertränar?

Exempeel
0

Jag tricktränar med Exempel, utan klicker dock! Han kan snurra, puss, high five, komma på inkallning, spela piano och måla. Allt detta utan att jag använder handen för att visa. Stå, stå + gå, stå + hopp måste jag visa med handen. Har säkert glömt något trick nu, men det är det här som vi oftast gör!

Exempel the bunny 

Instagram | Facebook | YouTube

Happy-Bunny
0

Zingo kan: Komma på inkallning (slarvig ibland) High five/vacker tass Ligg (övar fortfarande) Stå Gå Snurra Hopp upp på…….

Happy-Bunny
0

Juste han kan också: Puss "Kram" (ställer sig på bakbenen och "kramar" mig)

Leviosa
0

#9 Jag använder småsmåsmå morotsbitar! skär en skiva av en morot och skär "skivan" till små morotspinnar. Går snabbt för henne att gnaga i sig, det är naturligt och hon älskar det :) Sen vet jag inte vad de andra använder men det fungerar jättebra för oss, och en hel morot kan räka i flera dagar :)

gullenos
0

#13 smart! Det är ju inte direkt som när man har en stor hund och kan ge en köttbulle i taget :)

Frosstis
0

jag använder pelletsbitar som jag bryter i mindre bitar så de går fort att äta

Maleficum
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag använder "foddret" (bilden), supermumsigt och går fort att tugga i sig om man ger dem en och en. Dock tränar vi inte med klicker.

Lupin tänkte jag klickerträna men han tyckte klick ljudet var jätteläskigt och trots att jag testa olika klickrar och försökte öva gick det aldrig riktigt bort. Men han kunde stå på bakbenen, gå på bakbenen, puss och komma på signal. Min ena hona lärde jag att hoppa i cirkel när det var matdags för att jag skulle hinna ge maten innan hon slog den ur händerna på mig :P

Kenzie började jag klickerträna innan han blev blind, han verkar dock totalt ignorera klicket och letar bara efter godiset (speciellt nu), fick tips? att ha godisen en bit bort men då står han bara och nosar efter det och struntar i mig :P så blir lite träning på saker utan klickern vilket ju funkar bra det med. Det han är bäst på är inkallning med olika signaler.

Håller på att öva honom att hoppa upp i knät men han är inte så förtjust i det så han tar mest bara stöd med frambenen i knät och letar godis :P Har även en liten gosedjur med pingla i (från början tänkt att träna apport med den när han fortfarande såg) som jag tränat in som target.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Adirfen
0

Skulle någon kunna beskriva hur man lär dem puss och inkallning?

Frosstis
0

min förra kanin kunde puss. då satte jag pellets mellan läpparna och visade honom vart han skulle och så klickade jag när han tog pelletsen, och sen fortsatte jag med att när han nuddar mina läppar cheerar jag och klickar o sådär. och utan godis mellan läpparna såklart