Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1791 ggr
Blaber100
0

Hane som springer runt benen

Hej igen! Min kanin har fått något slags tokrus, han springer mellan mina fötter som en åtta och bajsar överallt typ. Han är rumsren, men inte längre typ.. Varför gör han så?

emms
0

Könsmogen 😃

Han springer runt dina fötter för att uppvakta dig.

Dom bajsar så för att märka revir. Beteendet försvinner mest troligt med kastrering.

Emma

Blaber100
0

Nu stampar han också..

emms
0

Stampa = rädd eller missnöjd.

Emma

Blaber100
0

Och nu hoppar han också..

emms
0

Han är en kanin?

Emma

Blaber100
0

Jag vet vad stampa betyder men det verkar som att han är glad.. Eller missförstår jag?

Blaber100
0

#5 Ja? Är jag på en kaninsajt? Eller har jag kommit fel?

emms
0

Han kanske hörde något som skrämde honom. Sen glömde bort det och var som vanligt igen.

Emma

Blaber100
0

#8 Tack för att du svarade iaf.. :)

Elsaharr
1

Kaniner kan stampa om de vill ha uppmärksamhet också, det brukade min hane göra när han var runt 6-8 mån men gör inte det längre :)

Zingo ;D

emms
0

Dom kan bete sig lite märkligt ibland när dom håller på att bli könsmogna. Dom blir ju också tonåringar, det mesta brukar lugna ner sig efterhand 🙂
Min hane bajsade också lite här och var när han blev könsmogen men jag var konsekvent och plockade upp alla kulor och la i hans låda. Så han slutade med det även innan jag kastrerade honom.

Emma

Bambica
0

Min kaninhona har blivit könsmogen och börjat stampa när hon  vill upp på min säng. Den är hög och hon kan inte hoppa så högt eftersom hennes bak är tung 😃Imorse väckte hon mig kl 5:00, hon stampade i 10 minuter i till slut gav jag upp. 😐

Blaber100
0

#10 Min kanin är 8 månader :)