Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1142 ggr
Fridaaaa
0

Söker fortfarande...

Behöver fortfarande tips? på veterinär i Blekinge eller närheten som är tillräckligt bra för att kastrera hankanin. Som inte är så dyra som Ronneby (950 kr). EJ Näsum/Bromölla eller Karlshamn :)

(håll er till tråden)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

em.nord
0

Blekinge smådjursklinik tar 730kr (enligt hemsidan). Jämförde själv för nåt år sen.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Fridaaaa
0

#1 osäker på om jag vågar lämna dit. Blev inte så bra bemött osv den gången jag varit där hmm

em.nord
0

#2 vet vad du menar. Men ibland har man bara otur med veterinären. Kastrerat alla katter i Kalmar. Hade inte de 2 första varit så trevliga utan jag bara fått träffa r 3 hade jag Aldrig gått tillbaka! :( Men billigare iaf. Har själv aldrig varit där så vågar inte rekommendera något. :)

emmans blogg

Fridaaaa
0

#3 Ja så det ju också men hört fler som inte varit så nöjda men även de som varit det. Men vill ha någon som folk vet är bra på det :) Annars skippar jag hellre kastreringen nämligen :)
Syrran ringde till en veterinärklinik i Kalmar, vet inte vilken, då hennes kattunge kissade på fel ställen "avliva" sa dem, som tur var så har hon mer kunskaper än så, så hon kastrerades och ingenting mer efter det :)

em.nord
0

#4 usch :( Ja som sagt vissa är lite speciella. Har tyvärr spydiga erfarenheter från bägge kliniker i Kalmar. & en speciell veterinär som tog hand om min häst och hund. Hon fick aldrig röra någon av mina djur igen! Man skulle utbildat sig själv istället ;)

emmans blogg

Fridaaaa
0

#5 Usch :( Ja skulle man gjort ;)

missan´s
0

På Evidensia djursjukhus i Växjö har jag för mig att det kostar 500kr för kastrering av hankanin :)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

emms
0

#7 Dom är duktiga på kaniner också. Har varit där ett par gånger och även kastrerat hane hos dom. 🙂

Emma

Fridaaaa
0

#7 Tyvärr hört dåligt kring dem kring kanin :(

Fridaaaa
0

Kontakt en klinik i Nättraby som jag inte ens visste fanns innan,  tog 575 kr i augusti enligt en som kastrerat där, och hon var jättenöjd. Hoppas att de håller samma pris än :)

Irmelinis
1

Men vad bra! Hoppas det går fint på den kliniken, mycket rimligt pris också 🙂

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Fridaaaa
0

#11 hoppas! Hoppas i så fall att de har tid när det passar med mitt schema, vill kunna vara hemma minst 4 dagar för att ha koll :)

Elsaharr
1

Vad "billigt" ni har det jämfört med här, vi fick betala 1300kr för Zingo :O

Zingo ;D

Fridaaaa
0

#13 Oj vad dyrt 😮

Irmelinis
0

Jag betalade 600kr för min lejonhuvade hanes kastrering, det tog ca 30 minuter och sambon kunde vänta kvar och ta med honom hem direkt. Han fick inte en tratt på huvudet. 

Med dvärgteddyn åkte vi till en annan klinik och han fick stanna 5 timmar, innan vi kunde hämta hem honom och det gick på 900kr. Inklusive tratt som han skulle ha i 1 vecka.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Fridaaaa
0

#15 600 kr är lagom pris :) Där jag kastrerade dumle som jag hade, har de höjt från 650 kr till 950 kr, lite väl tycker jag. Men där fick jag inte hem honom förrän han vaknat, så han var där runt 4-5 timmar sammanlagt efter inlämning :) 
Ska kolla med denna kliniken med så att de inte syr.

Adirfen
0

#7 Å, där gick jag innan :) Älskade en av deras veterinärer specciellt. Liv tror jag hon hette :)

Fridaaaa
0

Inte fått tag i veterinären än suck :/ Mailat och försökt ringa :/