Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 681 ggr
elina.k
0

Ta ut inne kanin nu?

Är det för sent att göra innekaniner till utekaniner?

Kaninen det gäller är sjuk och har luftvägsinflammation. Men jag skulle gärna se att han får skutta runt på ängarna hoss min pappa på landet, det är trots allt hans liv inte mitt.

Så vad tycker ni?

1800 talet  gav rättigheter åt slavar.

1900 talet gav rättigheter till kvinnor.

Jag hoppas jag kan skriva att 2000 talet gav rättigheter till djur. 

Irmelinis
0

Om han är sjuk ska han absolut inte vara ute i regn, fukt och kyla. Han ska hållas varm och torr, naturligtvis. Sen när han är frisk kan du flytta ut honom, om vädret fortfarande är milt där ni bor. 

Vilken del av landet bor du i?

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

elina.k
0

#1 Vi bor i Blekinge. Jag tänkte ta kontakt med veterinär imån. Annars får jag väl skaffa en vinterjacka åt honom. För vi brukar gå till en park i närheten och leka 1 gång per dag 😃

Irmelinis
0

Håll honom inne tills du pratat med veterinären, de kan undersöka kaninen och bestämma om den får vara ute eller inne. Vinterjacka hjälper nog inte. 

Jättefint att du tar ut din kanin varje dag 👍 (fast när du vet att han är sjuk borde han få vila varje dag)

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Klaaraa
0

Om din kanin tillfrisknar är det nog ingen fara att ta ut han:) Jag tog ut mina kaniner förra veckan och det gick superbra! Jag flyttade ut mina kaniner för att jag ville att dom skulle få uppleva snön, träna hoppning och av många fler anledningar. Jag tror att du kan ta ut honom, bara det inte blir för kallt på natten:)

elina.k
0

#3 ja, jag får väll ha tålamod :) Han vill så gärna ut och jag kan inte se honom lida sykiskt, det skulle vara för hemkt.

#4 Ja… problemet är att det är en sjukdom han kommer ha kvar livet  ut.