Nya regler, transportbur
Hej! Jag fattar ingenting just nu, känner mig helt tom i huvudet. Imorse när jag kollade Instagram såg jag att många inte tyckte om de nya reglerna (för Kaninhoppning alltså) angående transportburar. Jag förstår ingenting, verkligen inget! Jag har en kanin som väger 2,5 kg, vilken storlek på transportbur ska han ha då? Den andra väger ca 2,2 kg och den sista 1,8 kg. Kan någon vänlig själ hjälpa mig? Vilken storlek ska de ha, varför har man ändrat reglerna och blir man diskad om man har en för liten transportbur? Tack på förhand:)
Förstår inte heller..
Alla kaniner under 2,5 kg får sitta i en Atlas 10 så länge de kan vända sig och ligga raklångt. Alla kaniner över 2,5 kg ska ha en Atlas 40, vilket jag tycker är problematiskt. Att en kanin som väger 2,5 och 8 kg ska ha samma storlek på buren. Dessutom är det farligt? att transportera kaniner i för stora burar då de glider runt, så jag vet inte riktigt hur JBA tänkt där. Det är alltså inte kaninhoppningsförbundet (SKHRF) som ändrat på reglerna, utan JBA (jordbruksverket). Vi har ännu inte fått information om hur man blir straffad för det eftersom det inte är förbundets regler.
Not your mom, not your milk.
#2 Aha, tack så jättemycket! Antar att han kan ha en 20 eftersom att han nästan kam lägga sig (han som väger 2,5. De andra kan ha sina 10:or) saknas Liiite på längden bara:)