Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-ämnet-ot
Läst 730 ggr
[Linsenhejhej]
0

Vill att någon gör ett schema

Jag har en kanin som heter Tobby. Han är tre år. Kan någon göra ett schema/rutin, som jag kan följa varje dag? Det är mycket roligare att följa ett schema som andra har gjort. På schemat vill jag också att det ska stå olika leker eller olika sätt som man kan aktivera en kanin på. Tacksam för svar.

blaskigtkaffe
0

Schemat måste du nog skriva själv, men vi kanske kan komma med olika förslag? :)

[Linsenhejhej]
0

Ja, tack. Kan nån det?

callo
0

hmm svårt och skriva aktiviteter när man ej vet om de en inne eller ute kanin men kan skriva ett litet förslag;

• På morgonen innan skola/etc; ge frukt och grönt, vatten och fylla på hö
  • Efter skolan/etc; Antagligen vilar han/hon fortf. (nattdjur ju) så kan se till att buren är ren och annars göra rent.
  • På kvällen; Ta ut den i huset om den är innekanin, låta den hoppa var den vill och röra på sig och springa leka av sig. Lägga ut t.ex små godisbitar överallt som den kan leka och försöka hitta Ha den i knäet och kela med den länge framför tv:n exempelvis. Om den är utekanin, ta ut dne i koppel, låta den springa hur den vill, kanske sätta upp små hinder eller små grenar den kan hoppa över, gå ut på små promenader. Minst en timmes Motion varje dag.
  • Senare; Ge den sin pellets och se till den har hö och vatten.
[Linsenhejhej]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack! Om du undrar så är den en innekanin…

Lippo
0

Åh vilken söt fluffboll :D

[Linsenhejhej]
0

Han brukar få gå i koppel ute , och han är så duktig på att sitta stilla när jag ska ta kort. Är det någon som vet något som kan göra så att han kan tänka, och jobba lite. Nån leksak typ?

Lippo
0

Du kan ju köpa en sånn här godis/mat boll till honom :)

ciss
0

En snackyball är super! Det är en liten boll med ett hål i där man kan lägga i lite pellets eller godis. De flesta kaniner uppskattar det verkligen och puttar gärna omkring på den. När kaninen puttar på den faller det ut lite godis :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Linsenhejhej]
0

Har köpt en sån förut, men han brydde sig inte så mycket om den… Nåt mer förslag?

KvirrZ
0

toarullar :)

- Mvh Emma

ciss
0

Tunnlar, hoppning, bollar :)

www.frihetenskaniner.se

[Linsenhejhej]
0

Tack tack! Mer? :) :)

ciss
0

Hmm. Klurigt! Får tänka en stund :)

www.frihetenskaniner.se

[Linsenhejhej]
0

Ja, gör det du…

[Linsenhejhej]
0

Ingen fler?

Jojsan
0

häng upp typ grönsaker och frukt i taket i buren så han måste ställa sig upp på baktassarna för att få ner det :) gillar mina niner  :)

[Linsenhejhej]
0

Tack!