Ser alla ut som honor i början?
Hej!
Jag har en kull på 3 veckor, vill så gärna veta om det är honor och hanar.
Jag tycker 4/5 är solklara honor och den sista är jag osäker på. Men även den ser ut som en hona.
Ser alla mer ut som honor i början innan man ser vilka som är hanar???🙂
Tycker personligen det är ganska svårt att se så tidigt vilka kön de är, brukar könsbestämma ungar när de är ca 5 veckor gamla, då de har växt till sig lite mer. 🙂
Vänliga hälsningar Ellen 

Tack för svar. Så alla ungar har alltså streck innan man ser vilka som är hanar?
#2 Nja vet inte.
Vänliga hälsningar Ellen 

Okej.. Ja då är ju förmodligen 4/5 honor eftersom jag tycker det är ett tydligt streck när man "trycker fram" könet. Det är absolut inte runt eller en strut.
#4 Dock tycker jag att det är lättare vid äldre ålder. Inte jätte erfaren av kaninungar och Avel i försig, är relativt ny på sånt så jag har svårt att se så pass tidigt. Men är man erfaren uppfödare och haft många kullar är det inte några problem med att se det så tidigt :)
Vänliga hälsningar Ellen 

#7 Det där är definitivt en hona.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
säker?? Tycker öppningen är så "kort" jämfört med andra bilder jag kollat på haha.
Den är 3 veckor
#7 håller med #8, ser helt klart ut som en hona. Dock har du inte tryckt fram tillräckligt, därav är öppningen kortare än på de andra
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
okej! jag tyckte dock att jag tryckte fram ordentligt :p
men är det en hona så får hon stanna! :)
Om någon annan tycker annat så säg!! :)
Jag har oftast haft rätt tidigt men 2 stycken "honor" har blivit pojkar i runt v 6. :) Tycker även att gossar har mer springa aktigt i början men man lär sig för varje kull. :)
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Tack för infon, blir att hålla koll om det blir en hane eller ej ;)
Man ska kunna se könet redan vid nyfödd ålder. Då kan man se utan att trycka. Ex. Kollar du på en kaninbebis så ser man två hål. På en hona är dem tätare ihop än vad dem är på hanen som har ett litet mellanrum mellan sina "hål". Jag kunde se min senaste kull väldigt tidigt. Var dock en av sju ungar jag var osäker på. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jag tror alla mina är honor för dem ser ut som bilden på #7