Mst skriva av mig
Hej, min kanin Lipton, 10 mån, och jag kommer nt så bra överens, han är mycket rädd för mig och vill inte vara med, känns som att han nt har någon livlust längre (alltså nt att han nt vill leva utan bara har tråkigt) han drar sig tillbaka och sitter gärna på balkongen bakom någonting och häckar eller under soffan helt själv. Det går dock uppochner, i början var han mycket social, sedan blev han livrädd för oss, varje gång vi gick förbi honom, och sedan har det börjat gå uppåt igen men nu har det gått ner igen och där har han stannat. Jag vet att jag ska ha tålamod med såhär vill jag nt att han ska ha det, jag har gjort det mesta och det funkade ett tag, men som sagt har vi nästan hoppat mer på marken igen. Jag har brukat sitta vid buren och pratat med honom, jag har suttit med honom i ett rum och låtit honom närma sig, jag har gett honom lite gott när han kommit fram, men det jag tror skrämmer honom mest är när jag tar upp honom, då vi behövt göra det några gånger, ex. vid kloklippning. Han bor tsm med en mycket social, trevlig och snäll hona som alltid ska vara med, snart 7 månader gammal, med bettfel och ska få flytta till kaninhimlen snart, vi ska slipa hennes tänder en gång först så vi gett henne en chans för lite längre tid iaf, om hon klarar narkosen. Känner att allt med kaninerna är piss just nu. Lipton är nt lika rädd för andra, mest mig och det stör mig, jag vill verkligen ge honom en chans men det jag är osäker på är att om jag verkligen klarar av att "rehabilitera" honom/att hjälpa en skygg kanin. Det låter nt så farligt det här men han är riktigt skygg. Vet nt riktigt vad jag ska göra. Känner just nu att jag önskade att jag aldrig förälskat mig i honom, att han skulle få komma till någon mer van som tog bättre hand om honom. Och om Lavah (honan) nu ska försvinna så blir det ännu svårare om Lipton också ska det, han är trotsallt min första kanin. Någon som har något förslag om vad som kan göras? Känner just nu att jag bara vill hitta någon annan som kan ta hand om honom och få honom att må bäst
Cornelia
Kan han kommit i tonåren?
#1 Oj, tänkte fel ;)