Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1011 ggr
itiswhatitis
1

Från utomhus till inomhus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag den 5 oktober fick jag äntligen hem min 140 bur (ni som följt mina trådar vet hur krångligt jag haft det) så Eddie fick äntligen flytta in till mitt sovrum, från att ha bott ute sen jag fick hem honom den 2 juli. Nu får vi hålla tassarna för att Eddie ska trivas inomhus med mig (och min lille vovve). :)

Insta: isabellaroenne

Elsaharr
0

Åh vad roligt! Längtar såå tills jag kan ha kanin inne. Men det dröjer några år :P

Zingo ;D

Irmelinis
0

Äntligen! Hoppas verkligen han trivs. Du har ju skrivit att han är väldigt sällskaplig av sig, så jag tror han kommer gilla att ha lite liv och rörelse omkring sig. Och att vara inomhus på vintern är ju aldrig fel 😃

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

itiswhatitis
0

Det blir ju ett helt annat sällskap att få ha ninen så mycket närmare :D Ja, ha kanin ute på vintern är ju bara jobbigt. Detta blir nog toppen :)

Adirfen
1

Så fin kanin❤️

itiswhatitis
0

Gallergnagande.. nån annan som har problem med det? 😃 Han gnager galler så fort han ser mig! Och så fortsätter han tills jag öppnar buren. Man märker inte av det på samma sätt när man har utomhuskanin ju. Detta gnagande gör mig tokig 🤦‍♂️

Han har fått en tunnel och grenar med blad sen bilden i #0 togs, så han har mer sysselsättning nu.

BellisBell
0

#5 jag har det precis likadant. Det gör mig galen. Sen tänker jag även på hans tänder. Det kan väll inte vara så bra att gnaga på galler så mycket. Han gnager tills han blir utsläppt. Samma med dessa ryck. Han rycker till och springer fram och tillbaka och upp och ner i buren som ett skott! Allt för att få min uppmärksamhet så att han kan då komma ut.

itiswhatitis
0

#6 Har du något tips?? Han kommer snart få flytta ut till sin lilla utomhusbur igen om han inte slutar snart :( jag står inte ut, även om det är jättemysigt att ha honom nära.

Irmelinis
1

Lägg en filt över buren. Eller sätt kartong på insidan av gallret. Ha nattlampa tänd. Fläta in fullt med grenar i burgallret. Ge hans pellets i en aktiveringsboll innan du går och lägger dig så han har nåt att göra ett tag (om han är pelletstokig). Smeta nåt illaluktande på gallret. Sök på forumet, för jag vet att det finns många fler trådar med lösningar på galler-bitande.

Tänk på att han kanske bara är lite stressad över flytten och att det är nytt, det kan ju gå över när han vant sig lite.

www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

itiswhatitis
0

#8 Massa tack för tipsen, ska testa det. :D

Irmelinis
0

Hur går det? Nåt som funkar?

www.alrunans.weebly.com/