Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 759 ggr
Katniss
0

Kanin som nyser?

Vad kan det bero på när en kanin nyser? Lilla Anton gjorde det nämligen nyss när jag var ute och gissade med honom. Kan det vara att det var kallt? Eller något annat? För någon vecka sedan upptäckte jag att hans hö var dåligt, så jag bytte ut det. Han nös då också. Kan det vara det? Hans bur har för tillfället inga väggar (dock tak) ska spika fast det i helgen. Han är fyra och ett halvt och har bott utomhus i åtminstone två och ett halvt år. Han har slutat fälla, tror mig se att vinterpälsen börjar komma. Det var lite för kallt där ute för att stanna för länge, så vet inte om han nyst någon mer gång. Behöver jag oro mig? Överreagerar jag? /orolig kaninägare

R.I.P. Anton 💔

Katniss
0

Ska stå 'när jag var ute och gosade med honom' inte gissade

R.I.P. Anton 💔

Katniss
0

Någon som vet? :)

R.I.P. Anton 💔

aliiciaj
0

Nös han bara en gång? För då är det förmodligen ingen fara. Kaniner kan nysa precis som oss människor utan någon allvarlig anledning, kanske bara lite smuts i näsan. Mina kaniner nyser ibland, dock är det ganska sällan. Om en kanin nyser flera gånger på raken och många gånger under dagen kan kaninen ha en infektion eller en allergi, då bör man ta den till veterinären.

Katniss
0

#4 Han nös iaf inte en halvtimme senare när jag kom för att ge honom sin kvällsmat, och hans näsa rinner inte. Det kanske bara var en en gångs grej.. Får se om han nyser något imorgon.

R.I.P. Anton 💔