Får blandraser delta i hopptävlingar
Får blandraser delta i hopptävlingar. För min kanin Zoie är ju dvärgvädur och lejonhuvad och jag undrar om jag får börja tävla med henne då :)
Ja, det får dom :)
- Mvh Emma

Ja, det är klart (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Japp! :D De behöver inte ha stamtavla eller härstamningsbevis. :P Man kan tillochmed tävla med en tam vildkanin xD Om man nu får lust att tämja en vildkanin och tävla med den.. xD

Självlklart! :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Haha, tänk om man tar en liten harunge och tämjer denx) De borde ju vara skickliga på att hoppa :) En tanke bara:P

Haha, jao ^^
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#5 Problemet är ju att man inte får ha vilda djur i mer än 48 timmar innan dem måste sättas ut i naturen igen
. Hehe, men en bra hoppkanin skulle nog den kaninen blivit iaf:)
#7; Den kan ju *råka* stanna kvar :P
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Sen är det elakt mot haren också, ifall den inte är skadad eller dylik (:
#9; jo det är klart.. Men om det var en övergiven harunge som man själv var tvungen att föda upp. Och som blev super tam och överlevde int ei det vilda. Och av en händelse var det bästa den visste att hoppa :P
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
På sommrarna är det en har unge som springer vi zoies bur i vår sommarstuga :) En gång stod den och tittade på Zoie
jaa det är klart :)

Hehe, de skulle bli superbra hoppare tror jag. ^^ Men det är ju inte precis nåt man gör, fångar en hare bara för att tävla. ;) Men har man fött upp den (t.ex. räddat den om dess mamma t.ex. har dött) så är det självklart att det går! :)
:)

Ofta är ju dessa kaniner me lite harutseende riktigt duktiga på hoppning,
:D
Ja, Varför skulle dem inte. Det ända dem itne kan vara med på är Utställningar, för de tär för helraser. :)

jag skulle vela hitta en harunge:)..fast inte om den inte var skadad eller övergiven såklart:)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
I våras var det en vildkanin hemma hos oss nästan varje dag. H*n sprang runt kaninburarna och pratade med våra kaniner. H*n tyckte nog det var konstigt att dom inte ville komma ut och leka en stund;)…. Jag döpte vildkaninen till alfons:)

Självklart:) Dt är bara utställningar dt måste vara renrasiga:)
Okej :)

självklart att de får det!!!

De är väldigt mkt "mix" på tävlingar. Själv har jag bara en enda renrasig kanin. Och jag tävlar med alla :)
Jag känner en som hade en kanin som hade en tamkanin som mamma och en vild-hare som pappa ;)
Den va ävldigt virrig & stressig om jag fått de rätt. Sjävlklart ärver de väll vilinstinkten delvis.
De tävlas ju med Belgisk hare. De är fina!
#22 det måste ha varit en vildkanin som var pappa och inte en vild hare ^^
- Mvh Emma