Tjej eller kille
Enligt den bilden ser det ut som en hane. Men du måste "trycka fram mer".
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Det ser ut sol en hane där
Det är en hane.
Då har jag ett problem då den här kaninen bott med en annan hona samt att jag har en annan hane som efter kastrering skulle det alla tre kunna bo tillsammans men nu kommer ju inte det funka… Två hannar funkar väll aldrig och jag vill inte ta någon risk. Har mailat uppfödaren som säger att hon tar tillbaka honom men nu är jag ju så fäst vid honom ändå haft honom i 2 månader. Vad ska jag göra annars får ju den andra kaninen bo helt ensam och mamma och pappa har satt gränsen vid tre kaniner. Snälla hjälp!:)
Kastrerar du båda tror jag det ska gå? Annars har du kastrerade hanen med honan sen han i en bur bredvid? Borde inte uppfödaren ha koll på vad det är? Om hon inte kan se kön skulle jag inte lita på henne..? Men hur gammal är han? Hur gammal är honan?
Hur gammal är kaninen på bilden? Om du tar kontakt med en veterinär och kastrerar så fort du kan, asså direkt när kulorna trillar ner. Då finns chansen att kaninen inte hinner se sig som hane. Hanar som blir kastrerade senare i livet kan fortfarande se sig som hanar och därmed vara aggressiva mot andra. Vissa som man kastrerar väldigt tidigt kan gå ihop med andra hanar. Absolut ingen garanti men det kan gå om man har stort utrymme.
Det finns en chans att alla 3 kan gå ihop då om dom har tillgång till ett stort utrymme. Skulle ha en permanent Hage på minst 5 kvadratmeter till dom.
Det är självklart ingen garanti och skulle inte rekommendera det normalt men får du ha max 3 och du inte vill att någon ska bli själv så kan du testa iaf. Annars får du se vem av hanarna som är mest lämpad till att bo själv. Man behöver ju inte ha en kompis till dom. Och är ju bara positivt om båda hanarna är kastrerade då du har en hona. Så det inte blir några ungar ifall olyckan skulle vara framme 🙂
Emma