Kommit på fötter igen!
Vissa av er här på kif vet att var jag upp till Stockholm i slutet av april detta året och köpte en Teddydvärgvädur. Hade honom i 2-3 veckor innan jag sålde honom till en barnfamilj. Jag sålde Lajban för att jag mådde verkligen jätte dåligt pga phykisk ohälsa. Så det slutade med att jag inte kunde behålla honom eller sköta honom alls. Men nu så har jag kommit på fötter igen och mitt mående är bättre än någonsin. Älskar verkligen rasen Teddydvärgvädur. Men jag har ju inte direkt råd att åka upp till Stockholm igen och köpa en Teddydvärgvädursunge. Så jag hittade en uppfödare i Karlstad som verkligen har jätte fina ungar nu, Dem är leveransklara den 20e September 2015 så imorgon ska jag och min bästa vän åka upp och tinga en av dem. Är så himla spänd inför detta. Nej jag tänker inte göra som jag gjorde med Lajban, Att jag behöll honom ett par veckor och sedan sålde honom vidare. För jag är säker på mitt mående och är stabilare än någonsin :)
Spännande! Hoppas vi får se bilder på den lille snart!
Alla har vi perioder då vi mår riktigt dåligt, det var fint av dig att låta Lajban få ett hem hos någon som hade ork för honom. Det tycker jag är osjälviskt gjort! Skönt att du mår bättre, hoppas det fortsätter så.
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
#1 Tack, Lovar att det kommer komma upp bilder så snart som möjligt :)
Hoppas du får behålla hälsan, en kanin lever ju i typ tio år och under den tiden hinner mycket ändras. Säker på att du orkar med det den här gången?
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Säker kan man aldrig vara. Men ett litet djur kan göra så mycket för att man ska kunna fortsätta må bra. Det är dumt om man mår dåligt och inte tar hand om sina djur, men TS tog ju sitt ansvar och gav kaninen till ett annat hem för att hon visste att den skulle få det bättre.
Efter varje gång lär man sig nya saker om sig själv, man mognar och det brukar blir lättare 🙂
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Hoppas att ditt mående håller i sig denna gång. Dock inte första gången du gjort så. Nej tänker inte dra upp gammalt utan hoppas bara du behåller och tar ansvar denna gång :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vad skönt att du mår bättre! Hoppas det löser sig den här gången och att du fortsätter må bra. Jag vet hur det är och har själv stora problem som jag inte tänker dra upp här.
Ett litet tips?, nästa gång en dålig period dyker upp, försök kämpa på att sköta kaninen och umgås mycket med den trots att det ibland till och med kan vara svårt att komma upp ur sängen. Gå in stenhårt på att den är ditt ansvar, den kommer ge dig så himla mycket tillbaka, och jag tror det kan hjälpa att ha något som man måste sköta om om man verkligen går in för att ta ansvaret. . En liten ullig kompis kommer, efter ett tag, vara en bra motivation att inte bara sitta och deppa bort tiden. Kaninen behöver dig. 🙂
Ska bli kul att få se bilder när du fått hem kaninen!
Medarbetare på Jättekanin.
Har tingat en vit blåögd Teddy hona ifrån Karlstad. Hon är verkligen jätte fin! Ska upp och hämta henne om 1 vecka och 6 dagar :)
#7 vad kul! Lycka till :)
Vad roligt! All lycka! :)
http://nouw.com/smattochgott
Välkommen! <3