Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 822 ggr
Smilla Kanin
0

Äter inte nytt hö

Hej! Efter att jag har varit en trogen kund hos djuraffären och handlat av deras Hö i 2 år. Men nu har det höet börjar bli sämre (är inte grönt utan mer åt det bruna hållet, inte helt brunt men det har helt tappat färgen) så jag köpte Hö hos bonde. Det höet är helt grönt och luktar riktigt gott. Men eftersom att djuraffäres höet inte är slut än så blandar jag lite så de får hälften bonde Hö och hälften djuraffärs Hö. Men min hona vill inte riktigt äta det från bonde:/ Hon är världens matvrak och brukar äta upp hela höhäcken på 2 timmar. Men nu rör hon bara djuraffärshöet. Kan säga att bondehöet är inte så långa bitar utan kanske 10 cm bitar. Men det är grövre än djuraffärshöet. Hon äter pellets och dricker vatten och är helt som vanligt! Tom. Lite gladare. Någon som har något tips? hur jag kan göra? Kan även tillägga att jag har gett bondehöet i 4 dagar. Hon äter ju men inte så mycket som hon Brukar (hon äter djuraffärens Hö) Tack på förhand:)

Smultrondraken70
0

Våra är ofta misstänksamma när vi byter hö sort. Jag brukar också blanda, men dom brukar behöva något dygn på sig att acceptera det nya höet.

[Melbun]
0

Min ville inte heller äta av det nya höet. Dock har jag en bal inne på mitt rum som jag brukar plocka av och de älskar att sitta i den och äta, mest för att det finns tillgängligt antar jag. Hade jag det i buren ville de inte äta :P Gick iaf över på några dagar