Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 388 ggr
kanin.siidan
0

Hona och hane tillsammans?

Jag ska inom kort köpa en hona satt min han-kanin slipper vara hemma själv. Han är kastrerad och de ska honan också bli. Men jag undrar om någon har något tips? på hur man lär dom vara tillsammans? Dom ska självklart ha egna burar men sen vill jag att dom ska kunna vara ute lösa i köket själva om hanen är i dagsläget.

Betyder jätte mycket om någon har något tips

crystalguurl
0

Varför kan dom inte bo i samma bur hela tiden? :)

Evelina!
0

Det bästa är egentligen att ha dem tillsammans hela tiden, annars kommer det bli som så att de måste bygga upp relationen varenda gång de träffas (påfrestande för kaninerna). Skulle släppa ihop dem på en neutral plats till att börja med, en plats där ingen av dem varit förut, och se hur det går. När de lugnat ner sig kan man sätta dem där det är tänkt att de ska bo (i ditt fall köket) och se hur det funkar. Önskar dig all lycka till!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Elsaharr
0

Jag började med att låta mina bo galler mot galler i några dagar för att sedan släppa de på en neutral plats :-)

Zingo ;D

Bunnybutt
0

Måste fråga lite om det här med neutral plats. Min hona har ju varit runt i lägenheten mycket innan min hane kommer. Finns det något som är en neutral plats för henne? Ska jag tvätta "hennes" filt innan för att hon inte längre ska ha sin doft och alltså sitt revir där eftersom de båda ska bo på den filten sen?