Ha hö i uteförrådet?
Nu sitter både jag och mamma snart och panikgråter över alla kryp. xD Blir höet dåligt eller går det bra att ha det i ett uteförråd eller blir det ännu värre med kryp då? Det är inte fuktigt därinne direkt utan som ett vanligt förråd liksom.. Annars om någon vet hur man dödar dessa utan att behöva plocka dem själv hade jag blivit glad :(
Delade upp en pressad bal i sånna här
javascript:nicTemp();
Funkade utmärkt till två kaniner :)
#1 hur tänkte du? :) Jag har 4 höbalar så jag vet inte hur mycket det kan hjälpa annat än att flytta ut det :) vilket jag också är rädd för att det ska leda till en krypinvasion
Jag har mitt i vår carport son inte används, alla kryp försvinner väl snart utomhus antar jag :)
Zingo ;D
Frågan är ju varför det blir en massa kryp i det. Är höet fuktigt .
#4 Nej jag kikade igenom alla balar när jag fick dem. Gröna, torra och luktade hö precis som de ska. Har bara staplat dem i badrummet så de står luftigt och torrt. Badrummet används aldrig så allting har varit precis som vanligt förutom att det dök upp larver häromdagen… Haft balarna sen juli någon gång kanske? Jag har inte sett något i, på eller under höet utan larverna dyker bara upp i taket och på väggarna.. Otroligt frustrerande för det känns inte riktigt normalt.
lägg inte höet direkt på golvet bara så gör det inget att ha det i förådet :)