Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1897 ggr
[AnimalLover1]
0

Stronghold, dosering

Hej! Min veterinär rekommenderade mig att behandla med Stronghold 3 gånger med 2 veckors mellanrum. Har behandlat två gånger nu, men eftersom att jag märkt att det är kvar en massa rådfrågade jag Marianne på veterinären.nu och hon sa att kaniner bryter ner substanserna snabbare än hund & katt, därför är det bättre att behandla varannan vecka. Vem ska man lyssna på då? Förstår ju att man ska börja undra om de är kvar efter den sista behandlingen men tänker att det är bra att tänka på det redan nu. Och anledningen till att jag inte ringer veterinären direkt är att det kommer vara någon i receptionen som svarar, och det är olika hela tiden och chansen att veterinären som kollade mina kaniner svarar, är ytterst liten.

Kaninhoppare
0

Jag vet faktiskt inte vem du borde lyssna på. Det är svårt att veta. Dock tyckte jag inte stronghold fungerade jättebra för min kanin heller med 14 dagar mellan. 

Prova att ring veterinären ändå tycker jag. Du berättar att du varit där tidigare, och då  finns du och kaninen uppskrivna i registret samt vad ni var inne för förra gången. Troligtvis kommer du få en telefontid med veterinären som behandlat din kanin sist gång :)

Medarbetare på Jättekanin.