Ta ut kanin på vintern?
Hej! Jag undrar om man kan ta ut en innekanin på vintern. Hade varit jättekul för Zingo att få leka ute även på vintern men vill inte riskera att han blir sjuk. Så vad tycker ni? Kan man ta ut en innekanin på vintern?
Det undrar jag med för kaniner gillar ju snö och jag vill gärna att min innekanin Brumm ska få uppleva snön
Det går bra så länge ni inte är ute så länge. Den bästa vädret att ta ut kaninen på är när det är vindstilla & några plusgrader. Var inte ute för länge, 10-15 minuter räcker. ser du att kaninen börjar frysa så ta in den.
Jag brukar ta ut min innekanin på vintern när det är hyfsat väder och runt 0, gärna att solen tittar fram. Brukar känna på hans öron och när han börjar bli kall går vi in…. Har aldrig varit problem. Brukar vara ute ca 10 min.
Så länge det inte är smällkallt så går det bra kortare stunder. Tog ut min i 10-15 min så att hon fick gräva i snön. Det var några minutgrader, runt -5 kanske. Hon tyckte det var jätteskoj.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Tar ut korta stunder om det inte är allt för kallt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Okej tack för svar, kanske kan Zingo känna på snö i år för första gången i hans liv :)