Äter inte, dricker inte, bajsar inte
Hej, Min kanin Isabella, 6 år har inte ätit, druckit, bajsat eller kissat sedan igår eftermiddag då jag städade buren. Jag har haft ute henne runt buren idag men hon har bara lagt sig i ett hörn och vilat. jag la in henne i ett rum i buren för 1 timme sedan och hon har inte lämnat rummet. Jag kam inte åka till veterinären försen på onsdag för hon är bortrest. Ska jag försöka mata kaninen eller låta henna vara tills dess eller vad ska jag göra? Någon som känner igen sig? Är det någon sjukdom?
Vet inget om det men jag önskar dig all lycka till!
Djurägare har skyldighet att kontakta veterinär om djuret är sjukt. Om den varken ätit, druckit, bajsat eller kissat på ett dygn så är det förmodligen ganska akut o lär inte kunna vänta tills på onsdag.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Kaninen behöver in helst idag. Absolut senast imorgonbitti.
Det är akut när en kanin varken äter, dricker eller bajsar.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Åh, jag är så orolig för henne. Jag får försöka hitta någon annan veterinär då så får vi åka imorgon
En del veterinären kan komma till huset och undersöka djuret, kanske den möjligheten finns?
Lycka till!
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
nu har jag aprutmatat henne med mosad banan och med vatten. Hon åt bra så nu får vi se om hon bajsat annars åker vi in till veterinär imorgon
Jag har även blandat ihop vätskeersättnig som kag ska försöka ge henne
Ge Critical Care om du har alternativt krossa pellets fint och blanda med vatten till en välling. Antingen äter hon själv eller så ger du med spruta i munnen. Då får hon både näring och vätska. Mycket viktigt att hålla igång magen på henne, i väntan på att du får tag på en veterinär, annars blir det snabbt livshotande. Vi brukar ge färsk ananas också när dom inte vill äta, innehåller nåt enzym som är bra om problemet är att det är stopp i magen. Försök få henne att röra på sig också! Men, till veterinär snarast!
När min kanin slutade bajsa och så ringde vi en vet. Hon sa att vi skulle ge honom ananas, minifom och att han skulle röra sig mycket. Efter det började han bajsa igen. Men säger som det andra, åk till en vet så snart som du kan så håller jag och ninisen här hemma alla tummar och tassar vi har :)
Vi åker imorgon till veterinär. Jag har gett henne mosad banan i spruta, vatten i spruta och vätskeersättnig. Nu håller jag tummarna på att hon klarar natten och sedan åker vi till veterinär imorgon bitti. Jag är så orolig just nu. Kommer inte få någon sömn inatt
#11 Bra!
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Håller tummarna för din ninis! vår gosse här hemma blev dålig igår kväll och slutade äta, dricka och bajsa. Vi körde på med Critical Care var 4:e timme, Minifom och färsk ananas, och Motion. Nu ett dygn senare har han komma igång med att äta själv, och har piggat på sig. Hade åkt till vet direkt i morgon bitti annars. Vet dock inte varför han slutade äta:((
Vi har ingen ananas hemma tyvärr. Vi kanske har på burk men hon orkar inte äta något. Bara om man sprutar i munnen.
Nu när jag var ute märkte jag att hon har gult runt nosen. Jag har försökt tvätta bort det. Någon som vet vad det är?
Nu har min lilla tjej somnat in. Hon blev 6 oc ett halvt år.
Skickar styrkekramar till dig❤️
*kram* Beklagar sorgen. ❤️ 🌺
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Styrkekramar
Nej vad tråkigt:( Styrkekramar till dig
Styrkekramar till dig!
Beklagar❤️
Ånej vad synd :(
Zingo ;D