Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 831 ggr
Aligust
0

Aktivering för inomhuskaniner

Hej, jag har två inomhus kaniner och jag vill ha massor av tips? hur jag ska aktivera dom! Dom har ett eget rum de är lösa i varje dag, tre hus och ett rör. Vad finns det för leksaker jag kan köpa eller bygga som uppskattas? Vad älskar dina kaniner?  

Jag har läst om aktiveringsbollar och leklådor, är det bra? 

Förstår att alla kaniner gillar olika saker, undrar bara vad som går bäst hem för er? 

Jag skriver annars på min tråd som du hittar här.

MissanTissan
0

Hej! Jag brukar ibland hänga upp "Boxningspåsar" åt honom så har han lite att göra.

En boxningspåse är en paprika som man skär bort toppen och tömmer helt på kärnor. Sedan fyller man den med grönsaker och hänger upp! Och Vola, ett roligt sätt att ge kaninen grönsaker.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Aligust
1

#1 - Jättebra idé det har jag aldrig hört om! Ska testa redan ikväll 🙂

BellisBell
0

Silken någonting idé! Det måste testas!

BellisBell
1

#3 Vilken påhittig idé** menade jag

BellisBell
0

Hur hänger du upp paprikan då?

MissanTissan
0

Jag använder klädnypor men man kan använda rep också. :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

BellisBell
0

Ok

Storip
0

Här finns en liknande tråd: http://rexkanin.ifokus.se/discussions/55a27a688e0e745e7f00077a-aktiviteter?discussions-1

--

Gå lösa på tomten/rasta i koppel/rasta i Hage, iallafall på sommaren?

Jag gör band/rep med knutar på så får kaninerna knuta upp knutarna :) trick träna kan man göra inomhus också.

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

Frosstis
0

lätta aktiveringsspel för hundar tkr min kanin om :) om din kanin inte käkar kartong som min kan man även gömma godis i toarullar. aktiveringsboll funkar också. grenar. träna tricks :)

[thildaaaa]
0

Kartonghus har min kille älskat när han fått förstöra så mycket han vill haha 😃 sen äääälskar han sin aktiveringsboll som jag fyller med pellets, och han är riktigt duktig på att få ut allt! yr fram och tillbaka med den över golvet ^^

koppelpromenader i trädgårn är också mycket uppskattat, eller kuta uppför trappan haha

trickträning gillar han också! han gör allt för godis

grenar, speciellt äppelgrenar gillar han att gnaga på

man kan göra mycket med toarullar, låt fantasin flöda! jag har gömt godis, fyllt dem med grenar, pressat in hö+pellets(mycket kul för honom speciellt när jag hängde den i taket med lite snöre) osv