Bur till kull inomhus ?
Min kanin ska få ungar senare under detta år. Hon är just nu frigående inomhus och har sovplats, vattenskål och toalåda i en ikea hol. När hon får ungarna så måste jag ju ha någon form av inhägnad så att de inte springer under min säng eller leker rövare någon annan stans. ;) Så hur skulle ni gjort? Jag funderar på att göra en Hage av kompostgaller runtom holen (bolådan kommer vara i holen) och sätta hönsnät längst ner så att ungarna inte kan komma ut eller att ta in min gamla 120 cm bur så ungarna och mamman får vara där medans jag inte är hemma, sedan får de vara ute i rummet såklart. Båda alternativen blir ungefär lika stora men funderar på vad som skulle bli smidigast. Har du något annat förslag på bästa lösningen?
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Vilken ras? är honan och hur stor är hon?
Om det är en dvärgkanin skulle jag haft 120 buren på golvet med dörren öppen så mamman kan skutta in och ut som hon vill.
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Putt (:
Skullen nog haft 120 buren och låta mamman fortsätta va frigående i iaf ett rum. Sen när ungarna blir tillräckligt stora att de kan hoppa ut själva kan du kanske sätta kompostgaller utanför buren om det är så att du vill att de ska få mer yta men inte vill att de ska springa runt överallt :)
#5 Lutar mest åt att det du skriver… Sedan när det bara är ungen som ska stanna hos mamman kvar så kan jag ju ta in holen igen. :)