Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 816 ggr
annabellas
0

Hårt i buren...

Vår lilla kanin verkar inte gilla spån… Varje gång han får nytt i buren sprätter han undan det o lägger sig (el skuttar runt) där inte inte finns nåt. Om det råkar finnas nåt i hans hus i buren ser han till att det försvinner snabbt. Inte bara att han gillar gräva alltså utan bort ska det.  Är det svalare och skönare att ligga direkt på plasten/burgolvet eller vill han ha hårdare underlag eller bara avskyr han spån? Ja, vad är det frågan om ? :) Inte prövat halm än, bör jag enbart använda det i så fall? Vågar inte lägga dit någon matta eller filt istället , det kommer han garanterat äta på.

Peak303
0

Kan vara att han letar svalka. Så brukar mina också göra. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Storip
0

Mina kaniner gillar ibland inte heller att ha mjukt underlag i tex transportburen. De puttar all halm/spån till hörn och kanter och lägger sig på det hårda.

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

farvendal
0

Skulle tro att det är svalare direkt på plastgolvet. Låt honom göra så :)

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Irmelinis
0

Han kanske gillar att få "gräva" och fixa lite, sådant kan vara viktigt för vissa kaniner, så ta inte bort underlaget, han tycker säkert spånet är bra för andra saker (som att kissa på) 😃Min dvärgteddy och mina lejonhuvade gör likadant, de vill ha sval plast att ligga på. 

Men du kan ju prova att lägga till lite halm ovanpå, och en fleece-filt (inte så farligt om han tuggar lite på den, den trådar sig inte som andra tyger gör, men kolla så att han inte sväljer bitar).

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening