Ungarna är födda!
Runt klockan tolv idag föddes det minst åtta ungar i lekstugan. En av dem var döfödd, men de andra sprattlar och mår bra.
När jag kikade in i lekstugan satt det en tilltuffsad liten Gizmo där med blod på både magen, frambenen och nosen. Jag blev lite rädd, men efter att ha kollat igenom boet och hittat en hel hög med små rosa bebisar under en enorm pälsboll blev jag lugn och nästan tårögd. Fina fina Gimzan! Vad duktig hon har varit.
Senare när jag kikade in i lekstugan låg det tre ungar utanför boet och sprattlade. Jag stoppade in Gimzan i transportburen, gned in händerna i spån och lyfte på bolådan. Jag stoppade in ungarna igen och nu verkade det vara ännu fler, eller inbillade jag mig?
Boet är ganska litet och det ska bli frost inatt, så just nu är jag jätteorolig för att ungarna ska krypa ut och frysa ihjäl. finns det nånting jag kan göra?

Åhh vad kul!!! Vill se bilder :D *avis

Grattis! Vad kuuul! :D Lova att hålla oss uppdaterade! :)

Grattis :D Håll oss uppdaterad :)

Grattis till både dig och Gimzan! :D
Hmm… jag vet inte riktigt vad du skulle kunna göra… :S
bara kanske att hålla koll på ungarna rätt så ofta, och att du t.ex går och kollar ungarna innan du lägger dig..
Men iof så kanske det inte behövs om dom har mkt päls, halm och sånt där. Dom skulle säkert klara sig. Men lycka till, och jag hoppas att inget händer dom. *håller tummarna*

Tack allihopa! :D
Ja, jag kollar till dom då och då och ska göra det inatt innan jag lägger mig också. Men boet är ganska litet å det är jättemånga ungar så det kravlar ur hela tiden. Hoppas hoppas hoppas att ungarna överlever natten!

*håller tummarna*

albin och mimmi håller tassarna <3
Grattis =) Hoppas att alla klarar sig.
Hm. läskigt. du får hoppas på att gizmo lägger tillbaka dom i boet om dom krävlar ut. lägg ut en filt eller något utanför boet. det kanske hjälper.

*Tummar och tassar hålls i Norr*
vad gullig! du måste visa bilder sen! *håller tummarna*!
War, war never changes.

Grattis till bebbarna! Här hålls det tummar, tassar och klor;) Lycka till
Kramar//Carro
Grattis!!!! :D :D
Kravlar dom ur boet kan dom lätt frysa ihjäl om det inte är tillräckligt varmt.. Titta till dom och lägg tillbaka ungar som krypit ut, och på natten får du hoppas att gizmo lägger tillbaka dom :) Grattis igen!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Dom kravlar ut hela tiden :/ Har lagt tillbaka dom längst in i bolådan två gånger idag. Jag vill inte störa förmycket, men ungarna kravlar fram till öppningen igen hela tiden.
När Mimmi fick sina ungar, lade jag massor med hö och halm i nästan hela buren! Då gör det inte så mycket om de inte ligger precis i boet. Mimmi var också väldigt duktig att "stänga" boet…

Det ska jag ta och göra :) Men Mimmi är innekanin va? Det känns som om det kanske inte hjälper så mycket om det ligger en ensam kaninunge utanför boet när det är frost ute, trots halm.
Grattis!! :D
Hoppas alla klarar natten :)
- Mvh Emma

Åh vad jag är avundsjuk på dig!!!!!!
Du kanske kan ta in Gizmo och ungarna om du får. Lägg någon tjock filt eller nått.

lägg massa hö utanför boet så om dom ramlar ur så hamnar dom ju i höt , ok de värmer ju lite i alla fal:)

#19: Åh, om det ändå gick. Men då skulle Gizmo antagligen bli stressad och bita ihjäl alla ungarna.
Ja, nu har jag fyllt på med halm i hela lekstugan :)
Grattis Matilda!!
Hur gick det med killen då? ;)
Bra jobbat Gizmo. ;) Pussa henne från mig Matilda <3
jag tog in mina ungar efter som 1 dog efter varje natt i 2 dagar för dom hade kravlat sej ur boet … jag tog in dom och mamman gjorde inget med dom :) men jag vet ej hur din kanin är min kanin skiter ifall jag är där och pillar…
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
#21 Blir hon stressad då? Oj, halm i hela lekstugan xD

Grattis! Vad roligt!
Du skulle kunna sätta en typ planka, som är tillräclkigt låg för att Gizmo ska kunna skutta över, men hög nog för att hindra ungarna från att krypa ut, som en kant framför öppningen till lådan. Det hindrar också från att undarna dras ut av Gizmo eftr att de har diat om de hänger kvar i spenarna. Lycka till!

#25 - oj,oj. kan de hänga kvar i spenarna, bara sådär?

#26 - Jo, det händer att de gör det…

Alla ungarna klarade natten!!! Räknade dem ordentligt idag och det är åtta stycken. Tre av dem är lite gråaktiga i skinnet och resten är rosa. Det är två stycken som är lite mindre än de andra, men annars är alla ungarna fina i hullet. Tänker ge Gimzan lite majsvälling, det sägs ska göra så att honan lättare kan producera mjölk.
Åh vad härligt! :) Grattis :D:D

Vilken tur! Lycka till :)

Jisses vad många det blev ;) Superkul! :D
Vad bra att alla klarade natten, och så många de var :D
- Mvh Emma
Verkligen skönt att höra :D
Va skönt att alla klarade natten! :) :)
Vad skönt att höra att ungara klarade sig!
War, war never changes.
Grattis Matilda :) Lycka till med sötnosarna!"

Hoppas dom klara sig, fast det gör dom nog!

Tack allesammans! :D

Nu har Gizmo pressat allt hö, halm och smån i hela lekstugan framför öppningen till bolådan. Förut idag såg jag ocskå att hon slet bort massor med hår från magen som hon sprang in i boet med. Jag har inte kollat boet sen imorse men jag kan se att hon har hållt på hela dagen med att göra det större. Eftersom öppningen knappt syns, finns det risk att ungarna kvävs? Ska jag kolla boet en gång till idag eller ska jag låta det vara?
#40: Kaninmammor gräver ofta ner sina ungar och man fattar inte hur dom kan andas, men det brukar dom alltid göra :)
Har du redan kollat en gång idag räcker det med att du kollar imorgon igen!

Grattis till alla bebisarna. Vad skönt att dom klarade natten. Min hona boade också ner sina ungar så jag trodde nästan att dom skulle kvävas men det gick bra. Sen ligger dom ju på varandra så dom håller värmen ganska bra (så länge dom stannar kvar i boet).

Gud vad härligt att de klarade sig! Gizmo är jättefin, ungarna blir säkert toppenfina. Vad häftigt med så många!
Skriv ofta så vi får veta hur det går!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Gizmo är ute och skuttar med en enorm aptit! Och jag bara längtar tills nästa tillfälle då jag få kolla till mina små.. Ska försöka ta lite kort imorgon!

Rosaa små grisar :D
- Mvh Emma

Grattis! :)

#50 Gud så sööt :) Måste bara ha en :)
jättesöta! :)

Hur många ungar är det??? Jättesöta är dem iaf!
#55 Det blev 8 st :)
Åh vad söta!! Vad kul, grattis :D:D

#56 Ok, det var inte några precis!
Kramar//Carro

#58: Nej verkligen inte :) Från början var de nio, men en var döfödd.
Naaw vilka söta bebisar :D
- Mvh Emma

#59 Vad tråkigt…. Men kul att dem andra lever och mår bra! 

Gud så söta dom är:) Vad tråkigt att en var döfödd:(

GAAH, så söta! <3
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Shiiiiiat så soooeta !! :D *käär*

Vilka småttingar :) Hoppas nu alla klarar sig och lycka till! :)
Naww så söta grisar -v-

Åh vad söta :)

sååå sööta

Grattis!!!!! Vad jättekul!!! Håller tummarna att resten av ungarna klarar sig! Vad söööta dom är!!! Måste vara jättekul!!!! ;)
Haha! Jag verkar vara den enda som inte tycker dom är så söta när dom är så små, men är helt helt säker att dom kommer vara jättejättesöta om några veckor! :D
Roligt att se kort redan nu å sedan hur dom utvecklas också!
Lycka till med alla! :)
Grattis till ungarna! :) De kommer säkert bli supersöta ! Åh, jag ääälskar ju Albins färg, vill ha en med den färgen.. ;) Men här är det fullt:P Ska du behålla någon? Pussa lite extra på Gizmo:)
Jag vill också veta om du ska behålla någon!

aww vad sööta :'D

Japp, minst en stannar! Jag har inte hjärta att göra mig av med alla :)
#74 HahaxD Men vad kul att du ska behålla en..:) Hona/hane ? Eller kvittar det?

Det kvittar :)
sööta!
War, war never changes.

#78: Ojdå…!!! Den kanske har trillatur boet och hamnat bakom eller under nånting.. Leta efter den och så håller jag tummarna för att du hittar ungen!
Har dú hittat den ?
#80 rätt gammal tråd, alla ungarna är redan sålda ^^
- Mvh Emma

haha,väldigt gammal tråd! ;P
Jasså :O
Åh vad kul!!:)

Vad söta!:)
Haha som sagt, vilken gammal tråd :) En av ungarna bor ju hos mig nu å fyller snart 4 månader hah!

Men hittade hon ungen?? xD
Nej.

Va tråkigt att höra :( .. Syyynndd! :(
Grattis! så roligt, och jättesöta :)