Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utställning
Läst 702 ggr
lovemysack
0

Vilken ras ska man börja med?..

… Om man vill hålla på med utställning? En nybörjare med utställning alltså. Vilka tips? har ni om raser/färger/tempo på kanierna? :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

[RC1393]
1

Den man är intresserad av och känner att man orkar med i vått och torrt. Jag har en svårt färg (japantecknad gul/svart) på dvärgvädur och har inte kommit över 93,5 p på en japs sen jag började men jag har kul ändå. Andra kanske inte skulle tyckt det varit så kul om man mer är intresserad utav att vinna, men jag tycker resan är minst lika rolig. Att få 93,5 på en egenuppfödd var som att vinna LU för mig😃 Min första utställningskanin var dock en tysk jättescheck, även den väldigt svår med andra ord.

Peak303
0

Min första var en vit rödögd dvv. Lätt färg, svår ras om man då inte kommer över ett bra djur. Men beror på vad du vill ha. Många färger har sina nackdelar. Vita blir lätt skitiga, svarta blir bruna pga solblekning, fel bottenfärg, sotiga toppar, strama öron, "slappa" öron. Osv. Så ställer istället, någon ras du absolut inte vill ha? Någon ras du kan tänka dig mer än någon annan?

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt