Vad ska jag göra?
Hej! Det är så att jag har en kanin som jag inte riktigt passar ihop med.. Hon är ganska så revirsbenägen och är inte sen med att göra utfall.. Mina andra 3 kaniner hoppar jag med och åker runt på tävlingar med vilket efterföljs med att jag inte får lika mycket tid till henne som jag hade velat :( Jag var bara tvungen att skriva av mig lite och kanske få ett tips? vad jag kan göra, inga "attacker"! Mvh
Är hon sådan hela tiden eller bara när hon brunstar? (om hon är okastrerad)
Har hon tråkigt?
Behöver hon större yta?
Skulle hon bli på bättre humör med en burkompis?
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
1. Hon är så hela tiden, ännu värre när hon brunstar :( 2. Jag vet inte riktigt, försöker iallafall att sysselsätta henne så gott jag kan med grenar och toarullsleksaker med pellets i osv. och rastar henne varje dag. 3 Större yta kan jag tyvär int ge henne då jag inte har tillgång till det, hon bur i en 150x100 bur (dvv satinrex) 4. Kanske det, dock så har jag försökt sätta ihop henne med mina hoppkorsningsr men ingen av dem andra gillar andra kaniner och det slutar över gränserna när jag försöker sätta ihop dom :/
Har hon ont någonstans, är hon genomkollad hos veterinär?
Är kastrering aktuellt? (det skulle nog hjälpa mycket)
Hur gammal är hon?
Dvv rex har ju rykte om sig att vara väldigt aktiva och envisa, hon kanske fått de värsta egenskaperna..
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Vi har en dvv rex som var hemsk på att morra och vakta. Hon blev mycket mycket trevligare med kastrering. Kan vara värt att fundera på:))
1. Det har jag faktist inte tängt på, ska kolla igenom imorgon :) 2. Nej inte just nu, med andra människor blir hon jätte lugn och brunsten/revirsgrejen försvinner (oftast iaf) så isåfall ser jag hellre att någon får testa på henne först ;) 3. Hon är ca 1,5 år