Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 790 ggr
Rivermist
1

Vad ska vi göra?

Hej!

I kväll  när mina tjejer skulle ge mat så hade vår ena kaninhona somnat in. Hon blev bara 5,5 år😢 Det är stor sorg hos oss just nu… Nu har mina flickor  äntligen somnat, men ute sitter Smulan alldeles ensam. 

Vi har haft två kaninhonor tillsammans som har trivts bra med varandra och bott i ett hägn alldeles utanför dörren. Nu vet vi inte vad vi ska göra eftersom vår andra sötis blir alldeles ensam. De har bott tillsammans sedan de var några veckor gamla.

Hur gör vi nu?

Tack for tips?, detta var våra första kaniner…

Elsaharr
0

Oj vad tråkigt! Kram! Om kaninen är i behov av en vän tror jag inte att det ska vara några problem att skaffa det, det brukar inte vara jättesvårt att sätta ihop kaniner även fast de är vuxna! :-)

Zingo ;D

Ljungåsen
0

Stackars er och stackars Smulan. Det är alltid lika tråkigt när djuren dör för en. Eftersom Smulan är van vid att ha en kompis så skulle jag rekommendera att ni skaffar henne en ny. Det handlar inte om att inte sörja den kanin ni förlorat, utan att fokusera på den ni har kvar. Det finns många vuxna kaniner som letar ett nytt hem.

Smultrondraken70
0

Men vad tråkigt:(( ❤️*styrkekramar* Skulle satsa på en ny kompis, kanske pröva en kastrerad hane? Tror det kan vara lättare att sätta i hop och gör lättare för smulan att acceptera då hon är vuxen nu, än en främmande hona.

Idakarrlsson
0

Beklagar sorgen. Så tråkigt när djuren försvinner ur livet. Jag skulle också sattsat på att skaffa en kompis och då en kastrearad hane. Tycker det alltid fungerar bäst. Nu när dem är vuxna så kan det vara svårare att addera en till hona så skulle satsa på en kastrearad hane :)

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

[Sockertoppens_kaniner]
0

Så sorgligt! Jag rekommenderar också att ni skaffar en kompis till Smulan. Hona eller kastrerad hane tror jag inte spelar så stor roll. Ha den nya kaninen i en egen bur så de kan se varandra. Sen får ni släppa ihop de på neutral mark och hoppas att de klickar. Lycka till! :)

Irmelinis
0

Vad tråkigt, jag beklagar 😕 🌺

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Rivermist
0

Tack för er hjälp och era kommentarer!

Nu har Smulan en ny kompis, en kastrerad hane som är helt underbar och de kommer jättebra överens!

Irmelinis
0

Perfekt! Vad kul att det funkar så bra! Visa bilder 😃

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Wilmarabbit
0

Beklagar🌺

Kolla gärna in bloggen Regnbågehttp://nouw.com/wilmajRegnbåge

Ballong http://terabitiaskaniner.weebly.com/ - Hoppkaniner i Västra götaland Ballong