Min lilla oturs-kanin
Hej! Jag måste bara få skriva av mig lite angående mi kanin Zingo som är 4 år. Han har verkligen haft otur de senaste månaderna. För ett tag sen blev han våt om nosen och började nysa, så då fick han åka in till veterinären och så visade det sig att han är känslig(allergisk) mot pollen. Så han är fortfarande lite våt om nosen och nyser ibland. Sen lite senare så blev han jätterädd när jag trixade med honom då han trillade baklänges när han stod på baktassarna, så då spände han sig och skrek( vilket var ganska obehagligt) men sån tur va sä blev han bara rädd och hade inte ont någonstans :) Efter det så blev han plötsligt jättesnorig men vi avvaktade ett tag och då blev det bättre. Sen nu för någon vecka sen fick han förstoppning, så då fick han äta ananas juice, minigym, hö och vatten. Vilket han tyckte vqr ganska tråkigt då han äääälskar pellets. Sen nu när han äntligen blivit bra igen med magen så hoppadehan såklart upp på en hylla och välte ner pellets burken och fick av locket, när jag inte var hemma… Så nu måste jag hålla koll så han inte får ont i magen eller något igen… Ibland kan man undra när det handlar om honom, vad sker här näst..?
Zingo